Avatar billede anhansen Nybegynder
31. august 2011 - 07:40 Der er 1 løsning

Hvilke statuskode returnerer "åbne" wifi hotspots på loginsiden?

Hej

Jeg har nogle brugere som oplever nogle mærkelige ting i en af vores apps.

Efter at have  gravet i det i en times tid slog det mig at vores app når den laver webrequest kigger på http status koden der kommer tilbage, og antager at det gik godt hvis den er 200 (OK).

Hvis man kobler sig på et offentligt hotspot med login (eller gæstewifi i flere større virksomheder) så bliver alle webrequests annuleret og svaret er en loginside som en browser vil vise rigtigt.

I en app der ikke kontroller indhold af response fra webrequesten kunne den måske godt tolke dette som et "Ok" da statuskoden formentlig er 200 (OK). Dette selvom den oprindelige request aldrig har nået vores servere.

Er der nogle der har mere indblik i opsætning af disse hotspots eller brug af dem - som ved om de kunne finde på at returnere status 200 (OK) på deres loginside?

Med venlig hilsen
/Anders
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:25 #1
Lukket der da ikke ser ud til at komme nogle svar.

Jeg har taget den defensive vinkel og antaget som sandsynligt, og sikret at vores app altid forventer noget udover statuskode 200 for at acceptere en forespørgsel.