Avatar billede olesen85 Nybegynder
06. september 2011 - 09:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Soundplayer

Hej jeg mangler hjælpe da jeg er ved at lave en hjemme side i ASP.NET c# der skal jeg bruge at der bliver afspillet en error lyd når der bliver kligget på en knap. lyd filen er gemt på serveren sammen med hjemmesiden.

Hvordan får jeg afspillet lyd filen?.
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2011 - 09:59 #1
Enten via windows media player eller via en flash player.
Flash er nok den som rammer bredest.
Du kan i det fleste tilfælde snakke sammen med disse players, via javascript.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
06. september 2011 - 10:07 #2
det er bare en lille lyd der skal afspilles da da det er sammen med en fejl meddelse. så der skal ikke vises nogen player på skærmen eller noget
Avatar billede Syska Mester
06. september 2011 - 10:16 #3
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2011 - 10:16 #4
Jeg er da ligeglad med hvad det skal bruges til.
Jeg fortæller dig bare hvordan du afspiller lyd.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
06. september 2011 - 10:25 #5
har været ved at kigge lidt på System.Media.Soundplayer ved i om det kan bruges da jeg nemlig vil havde det ind i kode filen og ikke i html filen :)
Avatar billede Syska Mester
06. september 2011 - 10:43 #6
Web er jo client side, så et eller andet html/js skal du jo have ud til dine brugere.

Som jakobdo skriver, så kan du bruger System.Media.Soundplayer, men det kræver at du har en App på din klients computer eller du snakker med den via JS.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
06. september 2011 - 10:55 #7
min kode ser sådanne her ud :

public void playaudio()
    {
        SoundPlayer mplayer = new SoundPlayer();
        mplayer.SoundLocation = "http://client-warehouse.danfoss.net/sounds/Windows%20Error.wav";
        mplayer.Play();
    }

    protected void OKButton_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        playaudio();

    }

dette virker local men ikke når jeg køre det over serveren
Avatar billede Syska Mester
06. september 2011 - 11:03 #8
Igen ... forskel på Client Side og Server Side.

Det nytter jo ikke noget at køre Server Side code som bliver kørt på serveren som måske står i tyskland, hvis den ikke har højtalerne tilsluttet og ikke kan spille højt nok så brugeren i USA kan høre det.

Derfor ... din "Server Side code" skal laves om til noget som kører client side, så det kan komme til at virke.

mvh
Avatar billede olesen85 Nybegynder
06. september 2011 - 12:24 #9
okay har du en eksempel på hvordan jeg kan lave det
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2011 - 12:28 #10
Kommer jo an på hvornår fejl lyden skal afspilles.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
06. september 2011 - 12:36 #11
det er i forbindelse med at der bliver trykket på en knap så bliver det køret en IF else sætnign og lyde skal afspilles hvis den går ned i else delen :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2011 - 12:48 #12
Du skal jo gøre følgende:

Klient:
Knap
Tryk på knap kalder script på din server.

Server:
Din server laver en beregning.
Går det godt, så går det godt.
Går det ikke godt, så skal du sende et signal om der skal afspilles en lyd på klienten.

Klient:
Afspil lyd eller ej.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
06. september 2011 - 13:40 #13
det kan jeg godt føgle men hvor dan skal det så lige laves?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2011 - 13:46 #14
Det er jo stadig op til dig.
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. september 2011 - 13:47 #15
Avatar billede olesen85 Nybegynder
07. september 2011 - 07:28 #16
er der nogel der har et kode eksemple med hvordan det skal laves sådan at der kan blive afspillet en lyd når man trykker på knappen jeg skal både bruge koden til klient delen og serverdelen
Avatar billede Syska Mester
07. september 2011 - 09:03 #17
Har du kigget på det link jeg postede?

mvh
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. september 2011 - 09:14 #18
buzzzz: jeg har desværre en ide om, at brugeren forventer du poster et fungerende eksempel, som brugeren kan copy/paste ind i brugerens løsning. Det med at tænke/prøve selv, virker ikke som om det er den virksomhed der bliver brugt mest tid på.
Avatar billede olesen85 Nybegynder
07. september 2011 - 12:03 #19
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="Update.aspx.cs" Inherits="Update" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>

</head>

<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <h1>Ude af drift
        </h1>
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:button ID="Button1" runat="server" text="Button" onclick="Button1_Click" />
    </div>
    </form>
</body>
</html>

koden bag ved

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Data;
using System.Data.SqlClient;
using System.ComponentModel;
using System.Media;
using System.Web.SessionState;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class Update : System.Web.UI.Page
{

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        if (TextBox1.Text == "hej")
        {
            Button1.Text = "hej";
        }
        else
        {
            Button1.Text = "ERROR";
            //her skal der afspilles en lyd

        }

Hvordan får jeg den til at afspille en lyd når den smutter i else?
Avatar billede Syska Mester
07. september 2011 - 12:22 #20
Avatar billede olesen85 Nybegynder
07. september 2011 - 12:31 #21
det jeg søger er kode exsemple på hvordan det kan laves så det virker
Avatar billede olesen85 Nybegynder
14. september 2011 - 08:52 #22
Har selv løst det
Avatar billede Syska Mester
14. september 2011 - 09:18 #23
Så må du gerne poste løsningen, så andre i fremtiden måske kan få brug for den, hvis de finder dette spørgsmål via en søgemaskine.

mvh