Avatar billede lopus Novice
08. september 2011 - 22:35 Der er 2 kommentarer

hjælp til dato og tid i chat..

Hejsa..
Jeg har ingen forstand på PHP, men bruger en chat i php på min hjemmeside, med dagligt 10 brugere der skriver kommentat i chatten.

Jeg kunne godt tænke mig der blev gemt tid og dato sammen med teksten, så de få, men trofaste brugere kan se hvornår en kommentar er tilføjet chatten.

Hvem kan hjælpe mig med dette.. ?

Script:
<?php
/* ########################## INFO ##########################

                      Advanced shoutbox
                          Version 1.0

        Free script from WB - Webdesign for beginners.
          Visit http://plohni.com/wb for more scripts.
              Feel free to modify this script.
                              lgp

/* ########################## INFO ########################## */
/* ###################### INSTALLATION ###################### */

  // a) Adjust the configuration variables to your needs

        $file = "shouts.txt"; // Name of the file which
                              // contains the shouts
        $shouts = 20; // Number of shouts to be displayed
        $maxlength_name = "20"; // Maximum length of name
        $maxlength_text = "250"; // Maximum length of text
        $break_name = "15"; // Break name after characters
                            // without space
        $break_text = "15"; // Break text after characters
                            // without space

  // b) Copy this code to your PHP file
  // c) Copy your PHP file and the shouts file defined in
  //    variable $file to your server using ASCII mode
  // d) Make the shouts file writable (Windows: adjust
  //    security, Unix: chmod 777)

/* ###################### INSTALLATION ###################### */
/* ############# SCRIPT (EDIT AT YOUR OWN RISK) ############# */
?>
<p>
  <form action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post">
    <input type="text" value="Navn" name="input_name" maxlength="<?php echo $maxlength_name; ?>" onfocus="if(this.value=='Navn'){this.value='';}" onblur="if(this.value==''){this.value='Navn';}" /><br />
    <input type="text" value="Besked" name="input_text" maxlength="<?php echo $maxlength_text; ?>" onfocus="if(this.value=='Besked'){this.value='';}" onblur="if(this.value==''){this.value='Besked';}" /><br />
    <input type="submit" value="Send" />
  </form>
</p>
<hr />
<p>
<?php
  //function to break text after x characters
  function str_break($str,$maxlen){
    $nobr = 0;
    $len = strlen($str);

    for($i=0;$i<$len;$i++){
      if(($str[$i]!=' ') && ($str[$i]!='-') && ($str[$i]!="\n")){
        $nobr++;
      }else{
        $nobr = 0;

        if($maxlen+$i>$len){
          $str_br .= substr($str,$i);
          break;
        }

      if($nobr>$maxlen){
        $str_br .= ' '.$str[$i];
        $nobr = 1;
      }else{
        $str_br .= $str[$i];
      }

    return $str_br;
  }

  //number of shouts to be displayed
  $display = (isset($_GET["show"]) ? "all" : $shouts);

  //print links to either show all or specific number of shouts
  if($display == "all"){
    ?><a href="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>"></a><?php
  }else{
    ?><a href="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>?show=all"></a><?php
  }
?>
</p><p>
<?php
  //insert new shout
  $input_name = $_POST["input_name"];
  $input_text = $_POST["input_text"];

  //check if form has been submitted
  if(isset($input_name) && isset($input_text) && $input_name!="Navn" && $input_text!="Besked" && strlen($input_name)>0 && strlen($input_text)>0){
    //get last name and comment
    $handle = fopen($file,"r");

    while(!feof($handle)){
      $row = fgets($handle,999999);
      list($tmp_name,$tmp_text) = split("\|\|\|\|\|",$row);

      if($tmp_name != "" && $tmp_text != ""){
        $last_name = $tmp_name;
        $last_text = str_replace("\n","",$tmp_text);
      }

    fclose($handle);

    $input_name = str_break($input_name,$break_name); //break name
    $input_name = str_replace("<","&lt;",$input_name); //prevent html input
    $input_name = str_replace(">","&gt;",$input_name); //prevent html input
    $input_name = stripslashes($input_name); //strip slashes

    $input_text = str_break($input_text,$break_text); //break text
    $input_text = str_replace("<","&lt;",$input_text); //prevent html input
    $input_text = str_replace(">","&gt;",$input_text); //prevent html input
    $input_text = stripslashes($input_text); //strip slashes

    if($last_name != $input_name || $last_text != $input_text){
      $handle = fopen($file,"a"); //open shouts file to write (append)
      fputs($handle,"$input_name|||||$input_text\n"); //insert name and shout
      fclose($handle); //close file handle
    }

  //read shouts file
  $names = array(); //array to store names
  $shouts = array(); //array to store shouts
  $handle = fopen($file,"r"); //open shouts file to read

  while(!feof($handle)){ //read row by row
    $row = fgets($handle,999999);
    list($name,$shout) = split("\|\|\|\|\|",$row);

    if($name){
      array_push($names,$name);
      array_push($shouts,$shout);
    }

  fclose($handle); //close file handle

  //reverse arrays so that new lines are first
  $names = array_reverse($names);
  $shouts = array_reverse($shouts);

  //number of shouts to really print
  $max = ($display == "all" ? count($names) : $display);

  //print shouts
  for($i=0;$i<$max && $i<count($names);$i++){
    ?><p><strong><?php echo $names[$i]; ?>:</strong>&nbsp;<?php echo $shouts[$i]; ?></p>
  <?php } ?>
</p>
Avatar billede julemandenb Nybegynder
19. oktober 2011 - 21:53 #1
Jeg kan godt hjælpe dig.
Tilføj min Messenger så kan vi tage den der hvis du stadig søger hjælp :)

privat@coolboom.dk

Med Venlig Hilsen
Mikkel Bering
Avatar billede lopus Novice
28. oktober 2011 - 18:33 #2
Jeg vil meget gerne have din hjælp og har også tilføjet dig på msn.. men du er vist aldrig online :-)