Avatar billede bitvender Nybegynder
11. september 2011 - 23:06 Der er 4 kommentarer

System.Runtime.Remoting.Objref .net 1.1 problem under Win7

Jeg har en applikation der oprindeligt har kørt under winxp og kræver .Net 1.1.

Programmet er grundlæggende database program hvor klientprogrammer tilgår en serverapplikation der igen har fat i en Mysql database som backend.

Jeg forsøger nu at få programmet op at køre under win7 og har fået installeret dot net. 1.1 og alle de andre programdele.

Desværre får jeg nu følgende meddelelse når jeg starter klienten op og forsøger at tilgå serveren : "Because of security restrictions, the type System.Runtime.Remoting.objref,cannot be accessed"

Jeg har ingen forstand på .net programmering og har i øvrigt ikke adgang til kildekode så jeg regner med at det måske kan løses igennem en konfigurationsfil. Det er i hvert fald sådan jeg har løst problemet med at tvinge applikationen til at anvende .NET 1.1 i stedet for senere versioner som ikke fungerer.

Jeg har fundet eksempler på konfigurationsfiler for klient- hhv server, der skulle kunne løse problemerne (poster dem på anmodning)men disse kræver angivelse af "services" og objekter og.... dem kender jeg jo ikke... eller hvad.

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe

Jeg håber nogen har et konstruktivt forslag.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2011 - 23:13 #1
Hvis din EXE hedder foobar.exe saa lave en foobar.exe.config med:

<?xml version = "1.0"?>
<configuration>
    <startup>
        <supportedRuntime version="v1.1.4322"/>
    </startup>
</configuration>
Avatar billede bitvender Nybegynder
12. september 2011 - 08:30 #2
Hej Arne_V

Tak for dit hurtige svar. Desværre har jeg allerede oprettet en sådan fil med det pågældende indhold. Det var da jeg skulle sikre at programmet blev tvunget til at bruge 1.1 uanset hvilke senere versioner der måtte være på PC'en.

Jeg fandt følgende indhold på et eller andet site og lagde det i biblioteket med den eksekverbare fil :

<?xml version ="1.0"?>
<configuration>
    <startup>
        <requiredRuntime version="v1.1.4322"/>
        <supportedRuntime version="v1.1.4322"/>
    </startup>
</configuration>

Det har virket fint på XP, men som nævnt får jeg den fejlmeddelelse jeg har angivet i subj. når jeg kører det på min Win7 maskine (både klient og server delen).

Yderlige forslag modtages med point og taknemlighed :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2011 - 21:28 #3
Lidt googling antyder at du kan proeve at tilfoeje typeFilterLevel="Full" i din config fil.

Se:
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/5dxse167%28v=VS.100%29.aspx
Avatar billede bitvender Nybegynder
12. september 2011 - 22:54 #4
Hej Arne_V !

Igen tak for dit input. Jeg har selvfølgelig googlet inden jeg lagde spørgsmålet på forum og har i den forbindelse også været inde over det link du har angivet. Desværre løser det ikke mit problem - jeg bliver ved med at få samme fejl.

Jeg har lavet en config fil på både klient og serversiden og har via denne adresse : http://www.thinktecture.com/resourcearchive/net-remoting-faq/changes2003

fyldt dem med understående indhold.

KLIENTSIDEN :

<?xml version ="1.0"?>
<configuration>
    <startup>
        <requiredRuntime version="v1.1.4322"/>
        <supportedRuntime version="v1.1.4322"/>
    </startup>
<system.runtime.remoting>
  <application>
  <channels>
    <channel ref="http" port="0">
    <clientProviders>
      <formatter ref="binary" />
    </clientProviders>
    <serverProviders>
      <formatter ref="binary" typeFilterLevel="Full" />
    </serverProviders>
    </channel>
  </channels>
  <client>
    <!-- ... Add your classes here ... -->
  </client>
  </application>
</system.runtime.remoting>
</configuration>

og på SERVER siden

<?xml version ="1.0"?>
<configuration>
    <startup>
        <requiredRuntime version="v1.1.4322"/>
        <supportedRuntime version="v1.1.4322"/>
    </startup>
<system.runtime.remoting>
  <application>
  <channels>
    <channel ref="http" port="1234">
    <serverProviders>
      <provider ref="wsdl" />
      <formatter ref="soap" typeFilterLevel="Full" />
      <formatter ref="binary" typeFilterLevel="Full" />
    </serverProviders>
    <clientProviders>
      <formatter ref="binary" />
    </clientProviders>
    </channel>
  </channels>
  <service>
    <!-- ... Add your services here ... -->
  </service>
  </application>
</system.runtime.remoting>
  </configuration>

Det er simpelthen så frustrerende for jeg kan med mit manglende kendskab til .NET i det hele taget ikke gennemskue problemet.Jeg har bare den der nagende fornemmelse af at det hele ligger snublende nær for..

Håber du kan gennemskue hvad det er jeg overser.

På forhånd tak