Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. september 2011 - 17:30 Der er 11 kommentarer

Fjern Skrivesikring word 2010

Jeg kan ikke gemme/lukke et dokument, da jeg får besked på at filen er skrivebeskyttet. Hvor finder man dette i 2010?
I 2003 skulle men jo blot fjerne en "vinkel".
Jeg kan heller ikke slette den i Stifinder, der siges det at den er åben i Word?? Men jeg kunne jo netop ikke lukke den??
Er det ikke "catch 22"?
Når jeg i stifinder markerer filen, vises den straks i højre side "selv om jeg ikke bevidst har bedt om det"??

Hvad gør man mon?
Med venlig hilsen Stenbideren
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2011 - 17:43 #1
Hvis du højreklikker på genvejen til Word og vælger egenskaber er den så tjekket af som skrivebeskyttet her?
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. september 2011 - 17:56 #2
Nej der er ingen vinkler vist i Egenskaber på den genvej jeg har på skrivebordet.
mvh Stenbideren
Avatar billede torben lind Forsker
12. september 2011 - 18:55 #3
Hej Stenbideren.
Jeg kører selv med Word 2010 og dette herunder skulle kunne gøre det.
Hentet fra Microsoft hjælp.

Klik på Begræns redigering i gruppen Beskyt,på fanen Gennemse.

Klik på Stop beskyttelse i opgaveruden Begræns formatering og redigering.
Skriv adgangskoden, hvis du bliver bedt om at angive en.
Med venlig hoilsen
Torben Lind
Avatar billede Stenbideren Juniormester
13. september 2011 - 10:31 #4
Hej Torben Lind.
Tak for dit forsøg på at hjælpe  mig, MEN jeg er på Herrens mark, for:  Hvor findes fanen gennemse? I Mappen på Stifinder, I Filen samme sted eller i det åbne dokument i 2010? Jeg har rodet rundt i "Egenskaber" alle steder, og ingen steder er filen beskyttet!
Hele mappen med alle filerne må godt være ubeskyttet!

Filen hedder nu på 2010: Filtype Microsoft Word 97 - 2003 Document (.doc). Den var jo et 2003 doc, skal jeg vælge en anden betegnelse?
Hvor er: Begræns formatering og redigering?
Jeg mener ikke selv at jeg er komplet idiot, men jeg er altså åbnebart heller ikke for spids til dette, men jeg håber du gider hjælpe alligevel.

mvh  Stenbideren
Avatar billede torben lind Forsker
13. september 2011 - 14:26 #5
Hej Stenbideren.
Når du åbner Word,finder du fanen oppe foroven,som den 3. sidste.
Prøv ellers kom tilbage og vi må se hvad vi mere kan gøre.'
torben lind
Avatar billede Stenbideren Juniormester
14. september 2011 - 10:57 #6
Hej Torben. Tak igen for svaret, nu nærmer jeg mig da i det mindste. Jeg fandt fanen Begræns redigering, men kan ikke se nogen: Stop beskyttelse??
Jeg ser dog "Aktiver beskyttelse" og i denne skal jeg skrive kode etc.

Men er der ikke mulighed i 2010 for at slette det hele så jeg slipper for den s.... skrivebeskyttelse.
Kan man ikke noget sted lave hele den mappe i Stifinder hvor jeg har filerne om mit liv, fotos og diverse afsnit om så den IKKE er skrivebeskyttet. Der er ingen Vinkler nogen steder, men alligevel står der i "hovedet" af word dokumentet (skrivebeskyttet) (kompabilitetestilstand)

Må jeg sende nogen screenprints af "Båndet" i en mail? For jeg må vel ikke vedhæfte det her? Herunder er der noget med : link til billede, men jeg ved ikke hvordan det virker, der synes ikke at ske noget ved at klikke på det??

Med venlig hilsen Stenfiskeren
Avatar billede torben lind Forsker
14. september 2011 - 13:12 #7
Hej Stenbideren.
Hvis du vil kan du sende en mail til mig,så vil jeg prøve om jeg kan løse det for dig.
mail:  t.lind@upcpoczta.pl  eller  t.lind8@gmail.com
hilsen torben lind
Avatar billede Stenbideren Juniormester
16. september 2011 - 16:59 #8
Jeg må takke for hjælp fra torben og andre, men desværre kan jeg stadig ikke slette filer eller ophæve skrivebeskyttelse i Word 2010.
Jeg har lavet nogen screenprints af de meddelelser jeg får, men dem ved jeg ikke hvordan jeg skal vise. Her nedenunder står der LINK TIL BILLEDE (/img), men der sker intet ved at klikke på det. Hvordan skal det forstås??

Med venlig hilsen  Stenbideren
Avatar billede Stenbideren Juniormester
16. september 2011 - 17:36 #9
Jeg må takke for hjælp fra torben og andre, men desværre kan jeg stadig ikke slette filer eller ophæve skrivebeskyttelse i Word 2010.
Jeg har lavet nogen screenprints af de meddelelser jeg får, men dem ved jeg ikke hvordan jeg skal vise. Her nedenunder står der LINK TIL BILLEDE (/img), men der sker intet ved at klikke på det. Hvordan skal det forstås?? Nu har jeg prøvet at sætte dem ind i Picasa og lave et link til dem, jeg håber det virker:

https://picasaweb.google.com/102072755329743732479/SletteFiler?authkey=Gv1sRgCMWhkdi7mrfBlAE

Med venlig hilsen  Stenbideren
Avatar billede Stenbideren Juniormester
01. oktober 2011 - 20:24 #10
Hej kære svarere.

Jeg havde besøg af min søn som straks så at når jeg i Stifider har markeret min fil, vises den i stifinder i højre side, og da han viste mig at jeg kunne slå den funktion fra,  kunne jeg også slette filen.

Jeg har altså fået svar på mit spørgsmål og takker gruppen, men hvordan slutter jeg nu mit spørgsmål???  Det kan da ikke være så svært som det problem jeg havde i Word!!!
Med venlig hilsen Stenbideren.
Avatar billede Stenbideren Juniormester
16. december 2011 - 11:43 #11
Hvordan F..... accepterer jeg et svar som der står i FAQ, jeg kan ikke slutte mine spørgsmål????

Kan de kloge hoveder dog ikke finde ud af at lave knap der slutter en samtale, så vi 78 årige amatører kan bruge denne ellers fantastiske side!!!

Er dermon ikke en venlig læser der kan forklare mig det?
Med venlig hilsen  Stenbideren