Avatar billede el_fredo Praktikant
16. september 2011 - 09:52 Der er 4 kommentarer

Vis "ms:Alert" i ASP.NET

Hej Eksperter,

Jeg vil gerne server-side kunne styre om sletning af et element skal foretages eller ej baseret på en brugers "Ja/Nej" svar i en Alert-dialog på en ASP.NET side. Jeg kan læse mig til, at man skal definere denne Alert client-side, men ved ikke hvordan jeg får importeret "ms" biblioteket så min Alert kan accepteres. Det jeg har stående indtil videre er:

<ms:Alert id="ServerAlert" runat="server" buttons="YesNo" title="Reset Alert" onchoice="ResetAlert">This will delete all results. Are you sure you wish to continue?<br /><i>server-side code</i>.<br /></ms:Alert>

VS.NET 2010 brokker sig over mit "ms" tag, som den ikke kan finde. Jeg ved ikke hvordan jeg i ASP.NET får det til at fungere (jeg arbejder kun i C# normalt). Resten af eksemplet ser ud til at give god mening. Jeg ved i øvrigt heller ikke hvad "<i>blabla</i>" gør.
Avatar billede keysersoze Guru
16. september 2011 - 10:12 #1
Det bliver umiddelbart også lidt svært for os at gætte medmindre der tilfældigvis er en der kender det komponent du benytter - jeg gør ikke, så mit forslag vil være at benytte almindelig javascript (hvilket ovenstående nok også resulterer i i sidste ende.

Kig på dette eksempel, hvor det er en linkbutton der benyttes - det du primært skal lægge mærke til er følgende på kontrollen;

OnClientClick="return confirm('Are you certain you want to delete this product?');"
Avatar billede el_fredo Praktikant
16. september 2011 - 10:22 #2
Jeg troede at Alert var komponenten/kontrollen som eksisterede i:

Microsoft.Samples.Alert.Alert

Kan dog ikke finde noget som hjælper mig med at få registreret den Alert korrekt. Jeg har benyttet følgende tutorial som udgangspunkt, men savner den del som netop fortæller mig hvad jeg skal registrere for at få den Alert til at fungere.

http://weblogs.asp.net/bleroy/archive/2005/12/01/asp-net-alerts-how-to-display-message-boxes-from-server-side-code.aspx

I øvrigt tror jeg du har glemt at linke eksemplet du snakker om. Jeg kan kun se den sidste linje som er det du nævner jeg skal lægge mærke til :)
Avatar billede keysersoze Guru
16. september 2011 - 10:34 #3
Linket var http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb428868.aspx

Som jeg læser det henviser atiklen til at projektet og dermed de custom kontroller ligger på http://alerts.codeplex.com/ - samtidig skrives det, det er jo en ret gammel artikel, at AJAX.NET har indbygget samme mulighed med http://www.asp.net/ajaxlibrary/AjaxControlToolkitSampleSite/ConfirmButton/ConfirmButton.aspx
Avatar billede keysersoze Guru
16. september 2011 - 10:36 #4
Hvad sevan sker der for eksperten!!! Det er altså ikke al min tekst der kommer med - skodsystem.

Den manglende del af teksten gik på, at det jo er en gammel artikel og de ting artiklen fortæller om nu er indbygget i AJAX.NET http://www.asp.net/ajaxlibrary/AjaxControlToolkitSampleSite/ConfirmButton/ConfirmButton.aspx