Avatar billede brejl Nybegynder
17. september 2011 - 15:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Makro der åbner docx filer i kladde

Jeg vil lave en makro, der åbner eksisterende .docx filer i kladdevisning.
Jeg bruger Word 2007
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. september 2011 - 19:18 #1
Du kan placere følgende makro i din Normal.dotm:

Sub AutoOpen()
    With ActiveDocument.ActiveWindow.View
        .Type = wdNormalView
        .Zoom = 100
    End With
End Sub

Ud over at sætte visning til Normal har jeg lavet en linje, som sætter zoom til 100 %. Du kan slette linjen ".Zoom = 100", hvis du ikke vil have ændret zoom - eller du kan ændre procenten til noget andet end 100.

Makroen SKAL beholde navnet "AutoOpen". Det fortæller Word, at den automatisk skal køres, når du åbner et dokument.
Avatar billede brejl Nybegynder
17. september 2011 - 19:54 #2
Det lykkedes ikke for mig.
Jeg kopierer fra Sub til EndSub og sætter ind i filen Normal.dotm
Når jeg åbner Word står makroens tekst på det hvide dokument og når jeg åbner en gemt fil, åbner den ikke i kladde.
Der må vist være noget grundlæggende jeg ikke forstår
Avatar billede brejl Nybegynder
17. september 2011 - 20:34 #3
Så lykkedes det alligevel.
1000 tak.
Nu virker det.
Vil du lægge et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. september 2011 - 22:18 #4
Velbekomme.