Avatar billede jbz Novice
23. september 2011 - 10:48 Der er 1 løsning

Po-up blocking

Har et problem med en Windows 7 / ms ie 9:
Flere steder vil en funktion ikke vise resultat - hente data - skifte billede. Eksempel: Jeg kan uden videre åbne vejret.tv2.dk men når jeg vil skiftet til en af de andre visninger, f.eks. 48 timer billedet, sker der intet. Hvis jeg højreklikker og vælger vis i anden fane/vindue komemr det fint frem. Det samme sker på andre web-sider og nogle steder kan man ikke højreklikke (php-funktion mv.) og kan derfor ikke få fat på oplysninger. Jeg har slået pop-up blocking fra - og forsøgt at finde andre blokeringer, men kan ikke se noget umiddelbart. Er der generelle fejl ved ie 9 el. windows 7 / 64bit eller???
Please help needed!
Avatar billede jbz Novice
23. oktober 2011 - 01:31 #1
Problemet løst- det viste sig at være et Flash problem, idet den tidligere udgave af Adobe flash ikke understøtter Windows7 / 64bit.
Prøvede at fjerne og geninstallere Flash uden resultat - faktisk blev det værre da jeg nu heller ikke kunne se katalogerne på forsiden af netto.dk
Efter at have bokset med det længe, søgte jeg igen på nettet og fandt så efter nogen tid nogle beskrivelser, der viser at 64-bit udgaven af msie har et problem:
http://kb2.adobe.com/cps/000/6b3af6c9.html
og
http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie9-windows_7/flash-player-10-not-working-in-internet-explorer-9/f79c6728-544f-e011-8dfc-68b599b31bf5
Har nu installeret 64-bit udgaven af Flash, lige netop frigivet (Beta?), version 11.0.1.152
Brugte også denne opskrift:
Try the following (assuming you have Adobe Flash Player installed):
· - Restart your computer
· - Open Internet Options (located in the Control Panel)
· - Click on the Advanced tab
· - Click on the Reset button, place achecknext to Delete Personal Settings and then clickReset.

Vigitgt at genstarte først for at sikre at msie ikke er holdt af nogle funktioner og gøre det fra Kontrolpanel ikke msie.

Jeg gendanner først avancerede indstillinger og derefter Nulstiller ie til standard 2 gange som beskrevet ovenfor.
msie er herefter ganske jomfruelig, men det er nemt at gendanne menu-linier og invoke tilføjelsesprogrammerne igen.
Husk også at fjerne hak for blokering af pop-up på fanen "beskyttelse af...." da denne er sat under denne "øvelse"