Avatar billede CodingJoe Nybegynder
23. september 2011 - 22:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WCF wsdl kan ikke se service operationer

Jeg har lige lavet min første wcf service.

Den er ret simpel og jeg kan fint konsumere den i en anden klient applikation.

...hvorfor kan jeg ikke se wsdl definitionen, som man ellers plejer at kunne.

Jeg kan ikke se navnet på min metode, og den type den returnere...

Jeg er sikker på det er en web.config ting... hvor skal jeg rette for at gøre dette synligt i wsdl delen på min service? http://MinService.svc?wsdl

Jeg bruger wsHttpBinding...har prøvet at ændre til basigHttpBinding, men det fik ikke min metode på service til at dukke op.
Avatar billede kelo Nybegynder
23. september 2011 - 22:53 #1
har du lavet en ServiceBehavior til den?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
24. september 2011 - 08:32 #2
ja? Noget jeg specielt skal? Jeg får fint svar fra min service, når jeg konsumerer den. Jeg ønsker blot at wsdl definitionen viser mig det hele.Man plejer jo at kunne se metoder og typer I en wsdl, jeg kan bare ikke se den I min wcf wsdl.:(
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
24. september 2011 - 08:37 #3
DEt skal lige nævnes, at jeg godt kan se min wsdl. Det er indholdet, der er sparsomt.
Avatar billede platik Nybegynder
26. september 2011 - 09:33 #4
Nu er det relativt lidt jeg har leget med WCF, og det er ikke meget af din config du beskriver. Et bud kunne være understående.

Se her:
http://bloggingabout.net/blogs/dennis/archive/2006/11/09/WCF-Part-4-_3A00_-Make-your-service-visible-through-metadata.aspx
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
26. september 2011 - 14:07 #5
Dødt link :(
Avatar billede kelo Nybegynder
27. september 2011 - 09:15 #6
<endpoint address="http://localhost:8080/HelloService/MEX/" binding="mexHttpBinding" bindingConfiguration=""                    contract="IMetadataExchange" />

Har du sådan en behavior i din config?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
28. september 2011 - 23:12 #7
Har denne->
<endpoint address="" binding="wsHttpBinding" contract="Home.MinService">

Prøver lige at tilføje, det du skriver...
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
11. januar 2013 - 23:18 #8
Jeg tror, jeg fik det til at virke. Smid bare et svar ind.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
22. november 2013 - 22:15 #9
Lukker denne, da der aldrig kom svar.