Avatar billede nidyahou Praktikant
01. oktober 2011 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Muligheder for automatiseret indhentning af IRL informationer

Hej, jeg er ved at designe et site hvor jeg godt kunne tænke mig at informationer om brugeren blev så nemt udhentet som muligt, så brugeren skulle indtaste mindst muligt.

Derfor ville jeg høre hvad I har af erfaringer med f.eks. indhentning af informationer om personen, hus/sommerhus, bil osv.

Kan man f.eks. hente matrikelinformationer ind per adresse et sted?
Eller informationer om personens bil, uden at vedkommende selv skal sidde og indtaste mærke, model, år osv.
Eller informationer om uddannelse,

Derudover af stor betydning:
Jeg er kalr over at der er tale om personfølsomme data som under ingen omstændigheder må havne i de forkerte hænder, er der nogen ekstra sikkerhedskonventioner som jeg bør kende til i den forbindelse. kodeord og detslige er naturligvis krypteret med salt og alt, og adgang til DB kan kun fås gennem serveren (ingen remote) og root brugeren er fjernet.
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 12:11 #1
Hvad omfatter detslige i krypteringen af databasen.
Det bør være alle data der evt. på et eller andet tidspunkt kunne komme til at indeholde følsomme oplysninger.
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 12:12 #2
vedr. biler er der hjemmesider man kan hente data fra ved kendskab/indtastning af nummerplade

Disse oplysninger er offentlige tilgængelige og derfor ikke personlige

samme gælder grunde og matrikkel information som kan fåes på feks mingrund.dk og ois.dk
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. oktober 2011 - 12:26 #3
groenskolling - helt perfekt - ved du hvor jeg kan finde det med nummerplader?
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 12:42 #4
pant: http://www.bilbasen.dk/bilbogen/checkpant.htm
plus forskellige reservedels leverandører som ftz osv har mulighed for opslag af nummerplade for syns oplysninger og reservedels information
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 12:48 #5
tjek også bbr.dk

måske denne side er en hjælp? http://www.bbr.dk/svar/69198