Avatar billede droa Novice
03. oktober 2011 - 14:12 Der er 3 kommentarer

overvågning af processor

Vi havde et underligt nedbrug på vores FreeBSD server, hvor den ligepludselig blev utroligt langsom, men chef prøvede lidt af komme ind på den, men den var så godt som død... efter 20 minutter kørte den fint igen.

Jeg har rodet i alle loggene, men siden det er begrænset hvad vi logger (spørg mig ikke, jeg arbejder her kun).

jeg har derudfra konkluderet det ikke er Apache, PHP, mysql, FTP, SSH, eller nogen anden form for forbindelse ind.

dog kunne det være et script der har gået død, som vi så ikke overvåger.. så tænkte om der findes et godt overvågnings redskab der logger Processor i CPU'en, og deres CPU brug?

så kan vi i det mindste se om det er det, hvis det sker igen..
Avatar billede jokkejensen Novice
03. oktober 2011 - 16:22 #1
har du søgt på google ?

freebsd log cpu usage

Syntes selv det vælter frem med gode forslag.

/J
Avatar billede droa Novice
04. oktober 2011 - 08:23 #2
Altså jeg søger et som kan anbefales.. men jeg kan da os sagtens søge på google selv, og bruge en dag af min arbejdstid til at læse om programmer på nettet, tror jeg da er en god måde at tjene penge på ^^
Avatar billede Syska Mester
04. oktober 2011 - 17:04 #3
Eller bruge konsulenter som ved hvad de arbejder med...

Ved din kommentar til jokke, synes jeg lidt skyder dig selv i foden. Du bruger et gratis forum til arbejds opgaver og forventer svar på ting som kan googles.

Hvis du kigger i ports samlingen er der masser er programmer, og jeg vil kunne anbefale de fleste.

symon, nagios, cathi, shell scripts, og der er sikkert mange flere. Ting der er i ports, er der jo en grund til ... nogen bruger dem, ergo må nogen også kunne anbefale dem. Kig på pakken current version på hjemmesiden, og derefter hvornår den sidst er opdaret i ports træet.

Hvis det kun er CPU ... så ville jeg nok bare lave et simple script og køre det fra cron.

mvh