Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
11. oktober 2011 - 10:03 Der er 1 løsning

Hvordan registrere jeg min PageSet.dll?

Info på PageSet.dll :
http://support.microsoft.com/kb/198901

Jeg kan lige hurtigt forklare at jeg bruger filen, til at vende printeren til standard at være "landscape", for så at kunne udskrive liggende.

Jeg har ikke noget problem med at bruge dll'en, på den computer hvor jeg koder fra. Altså den er kørt igennem regsrv32, hvor efter jeg har kunne vælge den inde under references.

Det jeg går ud fra er problemet er at det er en "COM" type, ellers har VB.NET altid selv fundet filerne bare de lagde i mappen.

Mit spørgsmål er så, hvordan vil man kunne klare dette nemmest? Så programmet også virker på en anden computer.
Er der en måde man kan registere dll'en på?

Jeg har været ved at prøve på noget reflection dog uden held...
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
11. oktober 2011 - 14:40 #1
Har selv fundet en løsning.

Her er den :

        Try
            Dim Printer As New PageSet.PrinterControl
            Printer.ChngOrientationLandscape()
        Catch ex As Exception
            Try
                If My.Computer.FileSystem.FileExists(My.Computer.FileSystem.CurrentDirectory & "\PageSet.dll") Then
                    Process.Start("regsvr32.exe", My.Computer.FileSystem.CurrentDirectory & "\PageSet.dll")

                Else
                    MsgBox("PageSet.dll filen findes ikke", MsgBoxStyle.Critical)
                End If
            Catch exc As Exception
                MsgBox(exc.Message)
            End Try