Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
12. oktober 2011 - 09:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Side vises ikke ens i Firefox, Chrome og Explorer (Explorer skiller sig ud)

Hej Eksperter

Her er et billede af hvordan det ser ud i IE:
http://img708.imageshack.us/img708/9906/opretbrugerie.jpg

Og her et billede af hvordan det ser ud i Chrome/Firefox:
http://img707.imageshack.us/img707/8717/opretbrugerchrome.jpg

IExplorer tilføjer ekstra width på textboxen, så jeg har bare tilpasset så det ser bedst ud i IE da bliver brugt af flest.

Jeg har haft kørt min css fil igennem w3c's validator og der var ikke nogen bemærkninger.

Derudover bruger jeg fixed width længder, alle andre hvor der kun er en tekstboks på hver linje er 135px.

Her er kildekoden som bliver vist når jeg starter sitet:
http://pastebin.com/GRJvRndK
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
12. oktober 2011 - 09:47 #1
Ups glemte lige at skrive det er de to tekstboxe, ude foran postnummer som er mit problem.
Den første box skrives postnummer, hvor by'en så bliver fundet i databasen og sæt ind i den felt ved siden af (read only felt).
Derfor jeg har alt det ekstra kode også til at finde focus.

Jeg anvender ASP.net, med C# som backend i visual web developer 2010 express.
Avatar billede PeteSK Nybegynder
12. oktober 2011 - 09:54 #2
Er der flest der bruger IE ? (; mig bekendt er det Chrome/Firefox som kæmper om at være på toppen... IE har altid være besværlig at kode efter, med mindre man kun koder til den...

Hvad jeg kan se ud fra det du linker, så er der intet unormalt i det. Og det er blot en feature med IE :D
Avatar billede keysersoze Guru
12. oktober 2011 - 11:15 #3
Hvis du mener at Chrome/Firefox ligger i toppen må du enten kigge på statistik fra et lidt specielt og meget målrettet site eller have læst tallene forkert - IE 7-9 ligger på over 50% af det danske marked. Samtidig har IE ikke flere features end andre browsere - det er kun et spørgsmål om hvem man ser sig sur på.

Kig på et såkaldt cssreset stylesheet - så kan du få et ensartet billede af alle elementer i browserne. Se fx http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
12. oktober 2011 - 12:58 #4
Der ser ellers rigtig fint ud med det cssreset, men synes ikke rigtig at det hjælper noget - der er stadigvæk forskel i browserne.

Jeg har tekstboksene i en <p></p>.

Her er min kode for p i css:
p
{
    margin-bottom: 2em;
    line-height: 2em;
    margin-right: 1em;
    margin-left: 1em;
    margin-top: 2em;
}
Og jeg har tilføjet det cssreset i min masterpage, før jeg loader mit rigtige css, sådan her:
<head runat="server">
<title></title>
<link href="Styles/CssReset.css" rel="stylesheet"    type="text/css"/>
<link href="Styles/Site.css" rel="stylesheet" type="text/css"/>
</head>

Og jeg har ryddet alt browserdata i de enkelte browsere, før jeg prøver at åbne hjemmesiden igen i browserne
Avatar billede keysersoze Guru
12. oktober 2011 - 20:22 #5
Kan du evt give et link
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
15. oktober 2011 - 13:12 #6
Nej kan ikke rigtig give et link, da det ligger internt på en internet database. Men jeg kan også godt leve med det, da det hovedsageligt er til internet explorer.

Men takker stadigvæk for linket, var alligevel nyttigt :)