Avatar billede rbl Praktikant
25. oktober 2011 - 08:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Virtual path i Visual Studio 2010

Hejsa

Jeg har 2 websites, som jeg har udviklet i Visual Studio 2008 på en WinXP maskine. Der satte jeg en virtual path, der hed "website", så roden af sitet på localhost var "localhost:[port]/website/"

Nu har jeg så købt ny computer med Win7 Pro samt installeret Visual Studio 2010. Det har så gjort, at ingen stier/referencer til filer (usercontrols, javascript, stylesheet, billeder) eller interne links virker længere.

Den virtual path jeg skrev i VS2008 er der stadig, men VS2010 mener, at roden af websitet er et trin længere ude - altså "localhost:[port]/".

Er der nogen, der har erfaring med det?

Mvh
Rasmus

PS.
Jeg har af en eller anden grund ikke mulighed for at ændre værdien i Virtual Path i VS2010
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2011 - 09:41 #1
roden af et website vil også altid være / så at ældre versioner af VS har gjort det på en anden måde har altid været et irritationsmoment for alle jeg har set arbejde i VS. Indtil nu altså ;)

Højreklik på dit projekt og vælg Properties, gå ned under Web og ændre Virtual path her hvis du endelig har behov for det - det vil dog undre mig hvis du opsætter dine stier så dit sites rod ikke er / men /website, for det må alt andet lige give nogle udfordringer hvis du flytter dine sites til et webhotel.
Avatar billede rbl Praktikant
25. oktober 2011 - 10:10 #2
Begge sites ligger live på et webhotel, og de virker fint. Jeg uploader selvfølgelig kun indholdet af mappen "website", og ikke selve mappen.

Når man opretter et website i VS, skal man definere en mappe. I mit tilfælde kaldte jeg den bare "website". Derved kommer den på localhost til at hedde "localhost:[port]/website". Derfor satte jeg virtual path til "website" i VS2008. Det ser bare ikke ud til at virke i VS2010

Som jeg skrev, har jeg ikke adgang til at ændre Virtual Path i VS2010. Feltet er dimmet, men der står stadig "website" i det.
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2011 - 21:51 #3
Jeg har fin adgang til det både under et website (i properties-vinduet) og under en web application (i properties fanen) så tør ikke sige hvor det går galt i dit setup.
Avatar billede rbl Praktikant
25. oktober 2011 - 22:46 #4
Nå, her til aften kunne jeg pludselig godt ændre virtual path, så jeg fjernede "website", så der nu kun står "/". Det hjalp :-)

Jeg vidste ikke, at der var den forskel på, hvor roden er defineret i VS2008 og VS2010.

Smid et svar, så får du pointene.
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2011 - 19:14 #5
jeg mener heller ikke at der er nogen forskel - men det er svært præcist at vide i forhold til dit setup. Behold du bare point, har vidst ikke ydet nogen hjælp.
Avatar billede rbl Praktikant
09. november 2011 - 08:18 #6
Nå, den skal vel afsluttes