Avatar billede kasper3 Nybegynder
25. oktober 2011 - 10:50 Der er 2 kommentarer

Fjerne google indeksering af mange sider

Hej

Jeg har en masse sider som jeg ikke længere ønsker indekseret af Google. Siderne skal stadig eksistere så jeg ønsker ikke at fjerne dem fra hjemmesiden. Alle siderne ligger i den samme mappe og i min Robots.txt fil er denne mappe sat til Disallow: /mappe/

Jeg ved at det kan tage meget langt tid for Google at fjerne disse sider når de først er blevet indekseret og der ikke er en 404 error på siderne.

Er der nogen som helst hurtig måde at få google til at fjerne alle disse sider fra søgeresultaterne?
Avatar billede The_Buzz Novice
25. oktober 2011 - 10:53 #1
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=164734

However, if you need to urgently remove your site's content from search results, or if you need to remove Google's cached copy of a page that has already changed on the website or stop Google from showing results for a page that has been taken down completely, you can use Google's removal tool to expedite the process.

Important! The URL removal tool is intended for pages that urgently need to be removed—for example, if they contain confidential data that was accidentally exposed. Using the tool for other purposes may cause problems for your site. Read more about when not to use the URL removal tool.

http://www.google.com/support/bin/static.py?page=ts.cs&ts=1114905
Avatar billede kasper3 Nybegynder
25. oktober 2011 - 11:21 #2
Jeg kender godt til at man kan fjerne en URL i Google's Webmaster Tools, problemet er at det drejer sig om flere tusinde sider og det ville være helt uoverskueligt hvis jeg skulle indtaste én side af gangen.