02. november 2011 - 09:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opsætning af Apple Time Capsule, både som NAS og Back-up

Hej,
Jeg har en 2 TB Apple TC, som jeg ikke kan finde ud af sætte op, så den:
a) både kører back-up via Time Machine, og

b) kan bruges som wifi netværksdrev til deling af ex. musik og billeder til mig Imac, Macbook Air, Ipad m.fl.

Jeg søger hjælp på walk through niveau, da jeg bestemt ikke er god til opsætning!

På forhånd tak!
02. november 2011 - 09:41 #1
Jeg er klar over at jeg skal ud i noget med opdeling af HD i partioner o. lign :)
02. november 2011 - 14:21 #2
bump
04. november 2011 - 18:03 #4
Hej Rasmus,
Det er gode links, men dækker ikke 100% mit behov.

den første er en udemærket gennemgang, men viser ikke hvordan man deler harddisken...

Kenneth Lund er en idiot der ikke er til at holde ud at høre på.. Så står han og æder chips... Useriøst!

Macforum beskriver heller ikke helt processen..

Det jeg har brug for, er en walk through, der viser hvordan man opsætter de omtalte partioner, og derefter sætter TC op, så den både kan køre TM Backup, og bruges som NAS.

Tak for dit input!!
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 18:59 #5
har du google på nette om det ??
07. november 2011 - 08:29 #6
Hov, havde ikke set dit svar - sorry...
Ja jeg har forsøgt at google det, men finder ikke rigtig det jeg søger?!
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 18:45 #7
15. november 2011 - 07:30 #8
Det ser smart ud, men løser stadig ikke problematikken med partioner af harddisk mv. Men tak for input!!
02. december 2011 - 09:35 #9
Lukker