Avatar billede Krist29 Nybegynder
02. november 2011 - 15:02 Der er 5 kommentarer

anmelde en udenlandsk hjemmeside

Hej alle eksperter.

Jeg er blevet god og grundigt røvrendt af leverings firmaet  http://www.interlogistics.co.cc/

Jeg havde købt en iPhone over en privatperson og jeg skulle så overfører penge via Western Union (dumme mig) til dette firma. De ville så sende mig iPhonen, og personen ville få pengene når jeg havde modtaget den.

Desværre arbejdede dette firma sammen med privatpersonen, da jeg ikke har modtaget varen, og både personen og firmaet vil ikke snakke med mig.

Hvad kan jeg gøre for at ingen andre i verdenen kommer bruger denne hjemmeside?

Jeg forstillede mig noget i retningen af en international version af http://www.trustpilot.dk

På forhånd tak ;)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
02. november 2011 - 15:22 #1
I går læste jeg på Amino.dk om en person, der har oplevet noget lignende.

Hvis firmaet/personen annoncerer et sted, så skriv til redaktionen og få deres profil lukket ned.

Lav en masse indlæg, hvor du også beskriver dine oplevelser på engelsk, så andre ikke hopper på den.

De fraud sites jeg har set, er ikke rigtigt noget værd.
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2011 - 15:37 #2
Hvis man køber noget gennem western union, har man da vist også fortjent en lille lærestreg, sry !
Avatar billede Krist29 Nybegynder
02. november 2011 - 15:37 #3
Det sjove er at der ikke er annonceret noget steder om dette firma...

Jeg vil gerne lave en masse indlæg.. Men hvor skal jeg skrive dem?
Avatar billede Krist29 Nybegynder
02. november 2011 - 15:45 #4
Ja det ved jeg da nu :/

Troede bare at leverings firmaet var pålideligt...
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2011 - 15:48 #5
ohh det er leveringsfirmaet, troede det var et firma du havde købt en iphone af, og betalt dem gennem WU. Men ja, hvis det er en og samme person der er sælger og har et "fake" leveringsfirma, så kan det kun gå galt.

og ja, lad lige alarmklokkerne ringe en anden gang de beder om bankoverførsel, eller værre endnu, western union kontant betaling.. Brug dit betalingskort til undenlandske handler, så hæfter banken, i værste fald skal du dække de første 1100 :)