Avatar billede Monte Nybegynder
03. november 2011 - 21:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RT-N56U problemer med IP/DNS ved tilslutning af ekstern harddisk

Hej,

Jeg har et efterhånden meget frustrerende teknisk problem med min nye RT-N56U router. Jeg har indtil videre været i kontakt med ASUS flere gange og fik til sidst ombyttet routeren til en anden RT-N56U, idet ASUS medarbejderen jeg havde korrespondance med ikke havde kendskab til problemet. Efter at have tilkoblet den ombyttede RT-N56U viste det sig, at der stadig var nøjagtig samme problem...!!! Jeg er derfor nu af den overbevisning, at problemet skyldes, at jeg evt. har gjort noget forkert i routerens opsætning eller lignende. Derfor vil jeg MEGET gerne have hjælp til nedenstående beskrivelse, som ASUS desværre ikke kunne være behjælpelige med.

Problemet er følgende:

Når jeg har tilsluttet en ekstern harddisk til routeren og downloader Bittorrent filer gennem Download Master, bliver internetforbindelsen efter kort tid pludselig afbrudt (og downloadningen stopper selvfølgelig.) Når jeg derefter aktivere min internet browser, får jeg følgende fejlmeddelelse:

"Det lykkedes ikke at få adgang til den ønskede netside.

Årsagen til, at forbindelsen ikke kunne oprettes :
•    Det er den forkerte dynamiske eller statiske IP-adresse, der indstillet til RT-N56U'en.
Vi foreslår dig: (Brug for administratorkonto og -adgangskode.)
•    Kontroller, om IP-adressen DNS-indstillinger er korrekte.
•    Hvis denne diagnose ikke løser problemet, så gå RT-N56U'ens indstillingsside. og du kan selv kontrollere og konfigure indstillingerne".

Jeg bliver derefter nødt til at genstarte routeren for at få internetforbindelse og genoptage downloadningen.

Når jeg ikke downloader gennem Download Master men blot surfer på internettet, er der ingen problemer.

Jeg har som sagt været i kontakt flere gange med ASUS og forklaret dem problemet. De siger, at de ikke forstår, hvorfor jeg får denne fejlmeddelelse, idet der jo ikke er problemer, når jeg blot surfer på nettet og Download Master ikke er i brug til downloadning til ekstern harddisk .

Jeg benytter den seneste firmware og utility version til routeren. Min eksterne harddisk er med ekstern stømforsyning, som der bliver anbefalet til brug i manualen.

I routerens indstillinger har jeg sat WAN-IP til at hente IP-adresse automatisk. WAN-DNS indstilling er ligeledes sat til at blive indhentet automatisk. Disse indstillinger bliver anbefalet som standart brug i manualen.

Har efterhånden kæmpet med dette problem i adskillige uger nu, derfor udlover jeg max. point til den der kan hjælpe med løsningen..??
Avatar billede chalde Seniormester
03. november 2011 - 21:21 #1
Har du undersøgt om problemet befinder sig på den anden side (hos din ISP)?
RT-N56U har mulighed for at have en hel del connections kørende samtidig, hvilket ofte sker med torrents. Det kan derfor være din ISP's udstyr der bukker under (router/modem/andet).
Du kan forsøge at nedsætte antallet af connections hvis muligt og se om det hjælper.
Avatar billede Monte Nybegynder
05. november 2011 - 12:18 #2
Det skal siges, at når jeg downloader via programmet BitTorrent (version 7.2.1) direkte til computerens interne harddisk er der ingen problemer overhovedet.

Det er kun når jeg anvender RT-N56Us´ downloadningsprogram "Download Master", at problemet opstår.

Hovedårsagen til at jeg anskaffede mig RT-N56U var, at den jo har den funktion, at man ved anvendelse af routerens Download Master kan slukke computeren, mens downloadningen fortsætter til den eksternt tilsluttede harddisk til routeren.

Routerens softwareprogram "Download Master" har ingen instillingsmuligheder til connections, som du skriver, at jeg kan prøve at nedsætte antallet af. Denne indstillingsmulighed er kun at finde i programmet BitTorrent, men her har jeg som sagt ingen problemer under downloadning. Men BitTorrent programmet kan jo som bekendt ikke anvendes, når computeren er slukket. 

Andre forslag til, hvad jeg ellers kan gøre..??
Avatar billede Monte Nybegynder
13. november 2011 - 10:21 #3
Lukker spørgsmålet da der tilsyneladende ikke er nogen der kan hjælpe
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester