Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
13. november 2011 - 20:15 Der er 5 kommentarer

Zoom på kort til en film

Hej eksperter.

- Håber det er det rigtige sted, jeg har placeret spørgsmålet !!??

Jeg har lovet at klippe en lille film sammen til mit arbejde. Jeg vil gerne starte filmen med at se et verdenskort (Google Maps, tænker jeg), og så zoomer man langsomt ind på Europa, Skandinavien, Danmark, Nordjylland, indtil man ender med at zoome ned på taget af vores bygning. Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave dette til en lille filmstrimmel, som jeg så kan klippe ind i den endelige film??

På forhånd tak!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 08:40 #1
Man burde kunne installere et program der optager det der foregår på skærmen, og så optage den seance der foregår på Google maps:
Her er et link til nogle programmer der kan optage skærmbillede:
http://www.eksperten.dk/spm/899305
Har læst i anden tråd at hypercam skulle give en god kvalitet, men har ikke selv testet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 08:42 #2
Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
14. november 2011 - 12:03 #3
Tak, men jeg tror jeg har fundet en løsning i form af Google Earth, hvor man kan optage en "tur". Altså lige præcis sådan et zoom, jeg mangler. Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg formaterer Google turen til en videofil. Der kan jeg godt bruge lidt hjælp!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 16:00 #4
Kan du gemme "turen" på din disk, og hvilket format ligger den så i?
Avatar billede oscartrap Nybegynder
14. november 2011 - 17:12 #5
ja, man kan gemme det på disk men så er det i formatet .kml
som er google earth . type