Avatar billede badal Nybegynder
14. november 2011 - 12:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre tid i FreeBSD

Jeg er stødt på en udfordering og det er at når jeg gemmer noget i en mysql database som er installereret på en FreeBSD server, så er der en times forskel. Tiden i FreeBSD er en time foran og det virker  som om den ikke skiftet til vintertid automatisk. Jeg har svært ved at gennemskue hvordan problemet skal løses. Skal jeg ændre FreeBSD server tid og hvordan gør jeg det, eller kan jeg ændre noget på apache serveren?
Avatar billede Syska Mester
14. november 2011 - 12:23 #1
apache har som sådan intet med tiden i mysql at gøre.

kig på ntpdate til at sync tiden automatisk.

hvis du skriver "date" i din shell burde du gerne få hvad tidszone etc du er i.

mvh
Avatar billede badal Nybegynder
22. december 2011 - 10:17 #2
ntpdate var løsningen. Kom med et svar så giver jeg point.
Avatar billede Syska Mester
22. december 2011 - 14:44 #3
Svar