Avatar billede stellahell Nybegynder
15. november 2011 - 18:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg af ny router med switch

Hej med jer,

Jeg har fået fibernet (100/100mbit) og min gamle Netgear kan desværre kun klare omkring 50mbit...

Jeg fandt en anden tråd med lignende spørgsmål og overvejer at købe én af disse, da jeg ærligt vil indrømme at jeg ikke gider at bruge mere end 500kr på en router:

NETGEAR Wireless-N 300 Router JWNR2000
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5145186

NETGEAR Wireless-N Router WNR2000
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=633623

Linksys E1000 Wireless-N Router
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4308252

Nogen fordele ved evt. en Apples Airport Express/Extreme hvis man har Macs?

Kan ikke helt gennemskue alle de tekniske specs, så håber nogen kan gi' lidt hjælp til mit valg. Evt. helt andre modeller, som man kan tillade sig at sætte op i en stue... :)?

Den skal bruges i en 60m2 lejlighed med ca:
2 Laptops
2 iPhones
1 desktop (netkabel)
X-box (netkabel)

Har nok sjældent alt kørende på én gang eller på max, men min gamle netgear gik ret tit ned, når der var flere på forbindelsen.
Tænker de nye routers må være lidt bedre efterhånden? Er dual band fx. nødvendigt?

Tak for al hjælp med mine mange spørgsmål! :)
Avatar billede wappa Nybegynder
15. november 2011 - 18:17 #1
Ejer en d-link 615 er stabil og kører bare
Avatar billede trer Nybegynder
16. november 2011 - 22:07 #2
Har en Gigabit Dual band Rangemax - wndr3700v2 aka N600 (storebror til N300) og hold dig fra den!  Fede features, men .. hamrende ustabil selv efter sidste firmware update, dropper connection, crasher, ustabil performance etc etc...  er nu også på udkig efter en ny.

Har i øvrigt kollega der har N300 - og han sidder nu og venter på reparation på den ...  måske er NetGears produkter bare ikke det man pt skal vælge...
Avatar billede stellahell Nybegynder
30. november 2011 - 09:42 #3
Ah ok, det lyder præcis som min erfaring med den gamle netgear. Tror jeg prøver noget nyt og spændende så. Jeg vil kigge lidt nærmere på den Linksys eller d-link som wappa foreslog.

Trer, hvis du lige smider et svar, kan I begge få lidt point.

Tak for svarene, begge to! :)