Avatar billede albert Juniormester
27. november 2011 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til noget jeg ikk forstår i c++

Jeg prøver at læse noget c++ fra dette website:

http://www.udvikleren.dk/artikler/286/begynderens-guide-til-c++/side3/

Jeg har meget svært ved at forstå hvad det er vedkommende prøver at forklare mig nede i afsnit 8.

Jeg kan godt se at det giver et problem med noget af det han laver men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det er han gør.

Er der nogen der måske kan forklare det bedre en vedkommende fra artiklen?

Ville jeg virkelig sætte pris på..

MVH Jonas Albertsen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2011 - 21:59 #1
Det er svaert at forklare bedre.

Men det er vanskeligt at forstaa.

Proev evt. at skrive ned ud for hver linie hvad der er af ventende input.
Avatar billede albert Juniormester
27. november 2011 - 22:10 #2
int tal; //variabel int, tal
        char bogstav; //variabel char, bogstav
        std::string streng; //en variabel string som hedder streng
        std::cin >> tal; //skal man indtaste et tal her?
        std::cin.ignore(1024, '\\n'); // Hvad er det der sker her?
        std::string Temp; //Opretter en variabel string som hedder Temp
        std::getline(std::cin, Temp); //Her tror jeg at den spørger om et string, som jeg skal skrive og ligger det ind i string Temp
        if(Temp.empty()) //Så tror jeg at den undersøger om der er noget i strengen Temp.
            bogstav = '\\n'; //hvis den er tom så lægger den \\n ind i bogstav hvilket jeg fatter det halve af
        else //ellers
            bogstav = Temp[0]; //laver den noget der for mig ligner et array?
        std::getline(std::cin, streng); //så tror jeg at jeg skal indtaste en streng som skal ind i variablen streng?
        std::cout << tal << std::endl << bogstav << std::endl << streng << std::endl; //Og så udskriver den det hele:
Avatar billede albert Juniormester
27. november 2011 - 22:13 #3
Er jeg fuldstændig helt forkert på den?
Avatar billede albert Juniormester
27. november 2011 - 22:34 #4
Det er især det med variablen Temp jeg ikk helt kan se hvad han vil med den...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2011 - 23:03 #5
std::cin >> tal; //skal man indtaste et tal her? Ja!
std::cin.ignore(1024, '\\n'); // Hvad er det der sker her? Man skipper det retur som ligger i input bufferen!
bogstav = Temp[0]; //laver den noget der for mig ligner et array? temp[0] er foerste tegn i string'en
std::getline(std::cin, streng); //så tror jeg at jeg skal indtaste en streng som skal ind i variablen streng? Ja!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2011 - 04:39 #6
OK?