Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 17:51 Der er 16 kommentarer

ALLE Ports er lukkede.. WTF? o.O

Øh ja.. af en eller anden grund er alle mine ports lukkede, og det er selvom at jeg har deaktiveret windows firewall, og ikke har router.. af hvad jeg ved burde jeg heller ikke have nogen andre firewalls der blokerer..

Forstår det simpelthen ikke.. har tjekket mine ports på disse sider:

http://www.auditmypc.com (tjekkede fra 1-100000)
http://canyouseeme.org/
http://ping.eu/port-chk/ (tjekkede 25565, som er den port jeg vil have åben, da jeg kører en server)

jeg forstår det slet ikke.. burde jo ikke kunne en skid, når mine porte er lukkede, men alligevel kan jeg godt bruge min browser, og multiplayer spil osv.
Avatar billede skau Nybegynder
30. november 2011 - 17:55 #1
Det er fordi alle de sider du kigger på, kontakter din maskine udefra og ind (eller faktisk er det din router de kontakter)

Når du browser initierer du trafikken indefra og der er alt sikkert åbent

Så alt kan komme ud af routeren intet kan komme ind

Dette er en meget normal standard instilling fra de forskellige internetudbydere
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 18:05 #2
Jeg bruger min iphones internetdelings dims til at suge internet fra, men min iphone har ikke nogen firewall, så det er ikke den der blokerer porte, og talte også med 3, som fortalte mig at de ikke blokerer nogle porte inden fra dem.. :S
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 18:11 #3
3 sagde til mig at en grund til at folk ikke kunne connecte til min server kunne være fordi jeg har dynamisk ip adresse, men det kan heller ikke være problemet, da ip adressen stadig er den samme, da jeg ikke har haft slukket for internettet..
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 18:20 #4
Har taget et billede af netstat -a, ved ikke om det har noget at sige?

http://billedeupload.dk/photo/2011-11/2d913cc2/Unavngivet.png.html
Avatar billede skau Nybegynder
30. november 2011 - 19:22 #5
Har du overhovedet nogen programmer der lytter på indkommende trafik ?
Det har du ikke medmindre du selv har sat noget sådant software op (det ser ikke sådan ud i din netstat).

Hvorfor tror du at der skal være noget åbent inadgående ?

det er ikke nok at portene er åbne - der skal også være noget på din computer der rent faktisk svarer på den indkommende trafik - er der ikke det registreres det som en lukket port.

Hvad er det du prøver at sætte op ?

Desuden skal du laver portforwardning i din router (også selvom det i dette tilfælde er en telefon) for at trafikken fra internettet kastes videre til din computer inadgående
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 19:32 #6
Hey.. Af hvad jeg ved skulle der vidst ikke være en router i telefonen.. det fungerer vidst bare som et modem eller sådan noget.. men det jeg prøver at sætte op er en minecraft server.. den bruger port 25565.. havde ikke lige tændt serveren da jeg tog screen før, prøver lige igen..
Avatar billede skau Nybegynder
30. november 2011 - 19:35 #7
du skal forwarde porten - ellers forventer netværket at det er din telefon der svarer på port 25565 - du kan jo have mange computere bag din telefon - hvordan skulle netværket ellers vide hvor trafikken forventes modtaget
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 19:41 #8
Ja det lyder egentlig meget rigtigt! du ved vel evt. ikke hvordan jeg forwarder porten? >.<
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 19:43 #9
kan sagtens gi dig 1000 point for det, hvis du giver nok information til at jeg får det til at køre.. det er fint nok
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2011 - 19:59 #10
Det får du aldrig til at køre over en 3g/modem forbindelse, sry :)
Avatar billede skau Nybegynder
30. november 2011 - 20:01 #11
Hmmm jeg har ikke nogen iphone jeg kan prøve med så jeg ved ikke om den kan - ved bare at det er nødvendigt ligegyldigt hvilket accessmedie du bruger (router, telefon firewall osv)
Avatar billede Kenz Praktikant
30. november 2011 - 20:05 #12
Noo.. er der overhovedet intet man kan gøre? o.O skulle da mene at ham fra 3 sagde at andre folk bruger deres forbindelse til server osv.?
Avatar billede nielsterp Nybegynder
01. december 2011 - 20:19 #13
På alle de mobile bredbåndsforbindelser jeg har set, har samtlige porte været hermetisk lukkede af sikkerhedshensyn.

Jeg har en webserver og en mailserver + FTP og VPN kørende, og da jeg i forbindelse med en flytning i en periode kun havde mobilt bredbånd kunne jeg ikke bruge nogen servere overhovedet.

En telefonisk bøn til operatøren om i det mindste at åbne VPN-porten blev besvaret med et rungende "NEJ". Sorry...
Avatar billede Kenz Praktikant
02. december 2011 - 19:07 #14
Det lyder underligt.. de kunne da i det mindste åbne porten for DIG, og ingen andre af deres kunder? det kan jo ikke gå ud over dem, men dig, hvis der er nogle der trænger ind? nå, men læg et svar eller et eller andet så jeg kan komme af med mine point
Avatar billede nielsterp Nybegynder
02. december 2011 - 20:21 #15
Det er ikke så simpelt - hvis de åbner f.x. port 25 som bruges til mailservere, og jeg er et fjols som ikke ved hvordan jeg sætter en Linuxserver op, vil den pågældende operatør meget hurtigt risikere at komme til at videresende enorme mængder spam. DERFOR er portene lukkede, og man er ekstra meget oppe på mærkerne med mobilforbindelser fordi båndbredden her er mere kritisk.

Prøv at køre et portscan her https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 og se om du overhovedet har nogle porte du kan bruge.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
02. december 2011 - 22:30 #16
Han sidder på en 192.168.x.x-adresse. Så portscan vil ikke føre til noget.