Avatar billede Frede1012 Nybegynder
07. december 2011 - 18:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PHP Med Gameserver (Minecraft)

Hejsa eksperten.dk
Jeg har fundet/lavet et lille php script der skal kunne se om min Minecraft server er oppe.
Det ser sådan her ud:
<?php
$mc_host='mc.danishminecrafters.dk';
$mc_port='25565';
if (! $sock = fsockopen($mc_host, $mc_port, $num, $error, 3))
echo "Vores server er: <font color=red>Offline</font>";
else{
echo "Vores server er: <font color=green>Online</font>";
fclose($sock);
}
?>

Men jeg får denne error når jeg bruger det på mit domæne:
Warning: fsockopen(): unable to connect to mc.danishminecrafters.dk:25565 (Connection timed out) i eval() (linje 4 af /customers/6/e/1/danishminecrafters.dk/httpd.www/modules/php/php.module(74) : eval()'d code).

Jeg ved ikke helt om der er noget mere jeg skal gøre, eller en fejl i kodningen. Jeg har portforwarded og lavet en A record for min egen IP så det virker med mc.danishminecrafters.dk:25565 altså når man skal logge ind via selve spillet.
Jeg har også prøvet at gøre det uden A recorden men der var ingen forskel.
Gameserveren kører Windows XP hvis det gør nogen forskel.

- Frede1012
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
07. december 2011 - 18:40 #1
Er der sneget sig en firewall ind hos din udbyder?
Avatar billede Frede1012 Nybegynder
23. februar 2012 - 19:39 #2
Spørgsmålet er ligemeget nu.