Avatar billede gg Praktikant
08. december 2011 - 11:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Benytte XSLT til tranformering af data imellem 2 systemer

Jeg har følgende 2 systemer :
System 1: Sender data i sit eget XML format
System 2 modtager XML filen.

System 2 skal indlæse XML file/konvertere den til et format som system 2 kan forstå / fortolke og indlæse i system 2.

Kan system 2 benytte en XSLT fil til at omforme den XML fil system 2 modtage til at transfomere XML filen om til det interne format system 2 gerne vil benytter til indlæsning. Se neden stående linier for det interne fil format:

INSERT_UPDATE TargetProductCategory;$catalogversion;code[unique=true];name[lang=en];title;seoUrl;allowedPrincipals(UID);supercategories(code,$catalogversion);
;;baby/furniture;Furniture;Furniture;baby/furniture;customerGroup;;;

Hvad nu hvis filen ændre sig skal XSML filen så ikke også ændres ?

Kom gerne med generelle tanker over overvejelser

Sys 1 --> XML fil --> sys 2 --> transformer --> internt fomat med XSLT ?
Avatar billede jokkejensen Novice
10. januar 2012 - 12:29 #1
1: jo du kan godt transformere xml til xml med xslt, ret let.

2: Hvis kilde ændrer sig, og der ikke er lavet håndtering af dette i xslt filen (hvis overhovedet muligt), skal xslt editeres hvis kilde ændrer sig.
Avatar billede gg Praktikant
07. marts 2012 - 15:13 #2
jokkejensen>> smider du ikke et svar
Avatar billede jokkejensen Novice
07. marts 2012 - 17:41 #3
dem tar du bare ! :)
Avatar billede gg Praktikant
20. juni 2012 - 09:06 #4
svar