Avatar billede yezper Nybegynder
13. december 2011 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Resources ToLower

Hej alle.

Jeg er ved at kigge på resources, og har lagt en resource-file i App_GlobalResources. I min webform henter jeg så en værdi ud således:

<asp:Literal Text="<%$ Resources:Common, years %>" runat="server">år gammel</asp:Literal>

Værdien af key'en years er "År" - altså med stort Å. Kan man på en eller anden måde lave en ToLower i det øjeblik, man henter værdien ud i webformen?

Jeg håber man kan undgå at skulle have alle keys liggende i to udgaver (med stort og lille begyndelsesbogstav.)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. december 2011 - 12:08 #1
<span style="text-transform: lowercase">
<asp:Literal Text="<%$ Resources:Common, years %>" runat="server">år gammel</asp:Literal>
</span>
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. december 2011 - 12:11 #2
Eller måske text-transform: capitalize; på de keys som ikke er uppercaset :)
Avatar billede yezper Nybegynder
14. december 2011 - 13:10 #3
janus - det er desværre ikke en løsning som jeg kan bruge. Det er en workaround, ikke en løsning.

Men tak for forslaget.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. december 2011 - 17:24 #4
hmmm
Det er så sandelig en løsning, det er ganske unormalt at styre udseende/ styling igennem andet end CSS :)

Nu ved jeg ikke helt præcist hvor du skal bruge det jo, men hvis det er i det eksempel som du har angivet er den korrekte metode CSS. Jeg ville nu ikke bruge en literal, men derimod en Label  og så smide Css på den, så undgår du den ekstra span.
Avatar billede yezper Nybegynder
14. december 2011 - 17:51 #5
Jeg har lagt det i codebehind-filen - så kan jeg udføre en .ToLower på den globale resource-key.