Avatar billede noerbo Nybegynder
18. december 2011 - 18:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overload af operator for basal type

Hej eksperter

  Er det muligt at overloade en operator for en basal type som eksempelvis int. Årsagen til at jeg spørger er at det kunne være en rar måde at finde fejl som eksempelvis division med 0 som i følgende eksempel.

  int a = 0;
  int b = 42;
  int c = b / a;
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. december 2011 - 19:46 #1
Du kan ikke overloade operatorer for basale typer i C++
Du bliver nødt til at lave din egen classs, som så opfører sig som en int.
Avatar billede noerbo Nybegynder
18. december 2011 - 20:16 #2
Okay, det var ærgeligt. Kunne ellers have været en smart måde at fange division med 0 og overflow fejl.
Avatar billede noerbo Nybegynder
04. januar 2012 - 15:57 #3
Lukker