Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 00:25 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Tastatur vil ikke skrive ü

Når jeg prøver at skrive ü skriver mit tastatur ¨¨u
idé bliver til id´´e og så fremdeles.

Det har den gjort noget tid. Også efter en nylig komplet reinstallation.
Tastaturet er trådløst

Jeg har forsøgt med et alm. ps2 tastatur, samme resultat.

Har også forsøgt mig med et usb tastatur, samme resultat.

Er der nogle kloge hoveder med en idé ?
Avatar billede pstidsen Novice
26. december 2011 - 00:43 #1
er det sket pludselig? Så prøv en systemgendannelse, hvis du kan gå så langt tilbage.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. december 2011 - 07:32 #2
For en sikkerheds skyld så prøv om du har instillet det sproglige korrekt?
http://gratisupload.dk/vis_billede/670960/
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2011 - 10:05 #3
kommer ¨¨ altid til syne når du kun trykker en gang på tasten?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2011 - 10:06 #4
glem inslaget, da du har brugt flere tastaturer.
Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 11:27 #5
-> pstidsen
Det har været et problem også før jeg reinstallerede windows.
Men kan da godt prøve at lave en systemgendannelse til før jeg installerede mine programmer.

-> Poko1
Bortset fra at jeg har en Win7 Pro og derfor ikke har grænsefladesprog som i det billede du har lagt op, ser det identisk ud :-)
Har dog ikke "håndskrevet rettelse " som der er i tredje del af billedet
Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 12:19 #6
Lige en iaggtaglese.

Når jeg åbner notepad kan jeg sagtens skrive ü og andre ting såsom idé.

Men i office 2007 og IE 9 er det fortsat ¨¨ m.v.

Så problemet ligger nok begravet enten i IE eller i Office.

Har disablet diverse tilføjelsesprogrammer i office uden forskel
Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 12:59 #7
I Word 2007 kan jeg indimellem fremprovokere é ved at trykke ´´ og derefter e.

Tror jeg vil afinstallere office 2007 og se om jeg fortsat har problemet i IE 9
Avatar billede pstidsen Novice
26. december 2011 - 13:32 #8
det mest mærkelige er nærmest at det virker nogle stedet.... Hvordan virker det i selve Windows?
Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 20:54 #9
Ja det er f..... tage mig sært :-)

Hvis jeg som nu er på nettet med firefox istedet for IE9 (som jeg har afinstalleret) så kan jeg sagtens skrive ü og idé m.v.

Det samme kan jeg altså problemfrit i en dos-prompt/kommandolinje, (cmd.exe)
Og hvis jeg skulle ønske at oprette en mappe med Ürsüla som navn er det heller ikke noget problem.
Avatar billede pstidsen Novice
26. december 2011 - 20:56 #10
Det er altså kun IE9 og Office det er galt? Så prøv en reinstallation af de to programmer.
Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 21:01 #11
Wordpad opfører sig på samme måde som word, publisher, access og powerpoint 2007
Til gengæld kan jeg sagtens skrive ü inde i Excel 2007
Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 21:25 #12
Det er åbenbart også et problem i windows søgning, i Messenger og Skype, og i Illustrator, photoshop mv.

Så jeg tror helt ærligt ikke at det ændrer sig ved blot at reinstallere office og IE9

Det der kunne være interessant er at finde ud af om det er en eller anden registreringsnøgle der er fucked op (hvilket det måske kunne tyde på)
Eller om det er en eller anden virus der har sneget sig ind (selvom jeg har antivirus)

Har kontrolleret for BugBear og en anden der har nogenlunde den adfærd
Avatar billede teamdev Novice
26. december 2011 - 21:27 #13
men måske jeg alligevel skulle lave en systemgendannelse til da den var helt nyinstalleret for nyligt, og så installere 1 program ad gangen og se om mine ü'er forsvinder undervejs, eller om de har været fucked fra starten
Avatar billede teamdev Novice
27. december 2011 - 00:30 #14
Nu har jeg så lavet en systemgendannelse så langt tilbage det var muligt. Men ingen forskel.....

så jeg er tilbage ved start uden nogen løsning.....

Måske jeg skulle reinstallere helt fra grunden og se hvornår hulen problemet opstår
Avatar billede teamdev Novice
28. februar 2012 - 14:51 #15
Og så er det jo at mystikken breder sig, for uden at have gjort noget - andet end at hælde de evindelige opdateringer fra MS på så er problemet altså væk.

hvis nogle synes de skal have en håndfuld points trods alt, og fordi den her har ligget længe. Så må I jo smide et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2012 - 19:37 #16
springer over.
Avatar billede pstidsen Novice
28. februar 2012 - 20:35 #17
Har jeg hjulpet?
Avatar billede teamdev Novice
28. februar 2012 - 22:12 #18
Tjah som skrevet er det gået i sig selv.....
Avatar billede teamdev Novice
28. februar 2012 - 22:13 #19
Jeg er frisk på at dele med Jer der trods alt brugte tid på at tænke over hvad hulen det kunne være.

Lukker nu og fordeler