Avatar billede russe2215 Nybegynder
02. januar 2012 - 17:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

To router på samme internet forbindelse

Hej,

Jeg har Yousee bredbånd i mit hus, men jeg har problemer med at det Wirelesse netværk kan række til den anden enden af huset.

Derfor købte jeg et Access point som jeg kunne sætte op på halv vejen, men dette var meget ustabilt og ikke funtionsdygtigt.

Derfor har jeg besluttet mig for at trække et netværkskabel op i den anden ende af huset og sætte en trådløs router på der også.

Der hvor internettet kommer ind har jeg Yousees standart Wireless router Netgear CG2000. Fra den vil jeg trække netværkskabelt og sætte en D-Link Dir-655 router på i den anden ende af huset.

Inden jeg trækker kablet tænkte jeg, at jeg lige vil teste om det virker.

Derfor har jeg nu prøvet at sætte de to router sammen, men jeg får ikke noget internet med igennem kablet til D-Linken.

Er det ikke muligt at sætte to router på en internet forbindelse?
Eller skal man konfigurer noget specielt i routerne.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2012 - 17:34 #1
Hvordan har du koblet den?
Fra Netgear's lan port til D-Link wan port?
Mener jeg har set et sted her at router 2 der skal man montere den i Lan 1 porten fra router 1, og så skal man dealtivere DHCP på router 2. Derved styrer router 1 stadig tildeling af ip adresser.
Kigger lige efter tråd der omhandler dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2012 - 17:42 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2012 - 17:53 #3
Hmm Det er måske kun hvis man monterer fra lan til wan at dhcp skal deaktiveres i router2??
Må sige det er længe siden jeg rodede med det.
Har det jeg skal bruge i en boks nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2012 - 19:49 #4
Fundet noget til det jeg beskriver i #1:
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Avatar billede kimwright Nybegynder
03. januar 2012 - 14:53 #5
Avatar billede russe2215 Nybegynder
03. marts 2012 - 09:04 #6
Desværre kunne det ikke bruges... Beklager! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2012 - 09:15 #7
Nej men du er jo heller ikke flink til at melde tilbage, så vi kan hjælpe dig yderligere.
Synes ikke lige du respekterer vores hjælp.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. marts 2012 - 10:38 #8
En trådløs router, der er tilsluttet kun i LAN-portene og har DHCP, DNS og uPNP i firewall-delen deaktiveret vil fungerer som et simpelt access point.

DNS og uPNP er mindre vigtige at få deaktiveret, men DHCP er påkrævet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2012 - 11:26 #9
jeg afmelder tråd