Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. januar 2012 - 00:34 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem Win7 ig Win XP

Hej

Jeg forsøger at oprette et mindre netværk mellem pc med XP og en med Win 7. Jeg kører guidin netværk installation til ende på XP men når CD med Windows XP køres på Win7 pc.: kommer fejlmeddelelse.: "Guiden netværksinstallation kunne ikke fuldføres. Der opstod en fejl under konfigurationen af netværket på denne computer" ?? Hvad det så end betyder?

Har fulgt denne vejledning flere gange.: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Networking-home-computers-running-different-versions-of-Windows

Håber I kan hjælpe
mvh
Christian
Avatar billede edvardj Novice
04. januar 2012 - 01:18 #1
men når CD med Windows XP køres på Win7 pc    ØHHH  måske derfor
:-)
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. januar 2012 - 01:27 #2
Nej det skulle kunne lade sig gøre, det er kun til et oprette netværk at CDen bruges
Avatar billede chrene Nybegynder
04. januar 2012 - 02:19 #3
Jeg plejer som regelt bare at sørge for at begge "WORKGROUPS" hedder det samme.

Sådan gør du på xp: http://www.simplehelp.net/2006/07/10/how-to-change-your-computer-name-or-workgroup-in-windows-xp/

Sådan gør du på 7: http://windows7forums.com/windows-7-support/3975-change-workgroup-name-windows-7-a.html

Anden post
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. januar 2012 - 02:51 #4
Ja det har jeg også prøvet men stadigvæk problemer! måske det er nogle porte der skal åbnes? eller min Panda firewall?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. januar 2012 - 03:09 #5
Skal man bruge et brugernavn/password når man skal logge på netværk fra Win7 til WinXP? Det blev jeg spurgt om på et tidspunkt - men jeg aner ikke hvad evt brugernavn/password er?? Jeg plejer aldrig bruge noget når jeg åbner Windows!!
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 07:30 #6
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. januar 2012 - 13:41 #7
Ja og bliver på et tidspunkt bedt om bruger/password som jeg ikke ved hvad er?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
04. januar 2012 - 14:20 #8
Hvis du bliver spurgt om password, skal du gå til:
Netværks- og delingscenter klik herefter på "vælg indstillinger for hjemmegruppe og deling". Herefter klikker du på "rediger avancerede delingsindstillinger". Scroll ned, og slå "adgangskode beskyttet deling" fra (kan godt være den hedder noget andet, men sådan ca.).
Avatar billede DonSkoD Juniormester
04. januar 2012 - 14:20 #9
(På din windows 7 pc)
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
04. januar 2012 - 14:51 #10
mener også jeg har prøvet det?? prøver dog igen!
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2012 - 19:53 #11
#1 jeg skal lige have afklaret 1 ting...
skal du forbinde fra
a) Winxp til Win7
b) win7 til Winxp
c) begge dele

Er problemet (A) skal du kun ind på sharet på WinXP og køre "Simpel fildeling". Workgroup settings og andet er ligegyldigt. tilgå Win7 via start, run og \\winXPcomputernavn

Er problemet (B) skal du udføre det #8 skriver SAMT sænke krypteringsgraden på "deling" fra 128bit til 40/56 bit. Dette skyldes den højere sikkerhed på SMB-protekollen på Win7.
Ydermere skal du sætte "share & ntfs permissions korrekt"

er problemet (C) skal du åbenlyst gøre begge dele :-)

Husk også, at kontrollere du ikke har nogle aggresive software firewalls liggende på dine computere...  de kan lave AL mulig og umulig ballade ...
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2012 - 19:53 #12
suk .. pkt a: tilgå Winxp via start run ...  beklager fejlen
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
06. januar 2012 - 00:21 #13
Tak for udførlig guide. Det vigtigste er Win7 til WinXp men hellere begge dele.

Jeg kunne på et tidspunkt se pc med WinXP under netværk på Win7 pc, men kunne ikke få adgang! Jeg blev bedt om brugernavn/password som jeg ikke ved hvad er? Prøvede med pc's navn etc..!

Har Panda GP 2012 og kigget på Firewall indstillinger men er ikke helt sikkker på hvor og hvad der skal ændres!?
Avatar billede juleulven Nybegynder
06. januar 2012 - 16:55 #14
hvis du forsøger at "browse" efter din computer får en en masse udfordringer og komplikationer...

mest af alt fordi Winxp har netbios installeret som standard og det har Win7 ikke...  derfor dukker Winxp ikke op når du siger kigger under "netværk" ...

istedet skal du klikke Run og skrive "\\ip.adressen.til.computeren" eller "\\computernavnet"
Uden situationstegn...

Årsagen til du bliver bedt om "brugernavn/password" er, at simpel fildeling er slået fra på din maskine. Når Simpel-fildeling er slået fra skal man ind på "share & ntfs rettighederne" og sætte rettighederne korrekt til den korrekte bruger.

slå simpelfildeling til med denne vejledning: http://support.microsoft.com/kb/304040
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
06. januar 2012 - 17:19 #15
Tak, prøver det!
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
06. januar 2012 - 22:55 #16
Jeg har slået simpel fildeling til og slået adgangsbeskyttet kode fra, men bliver stadigvæk spurgt om bruger/password?? Jeg kan dog se pc med WIN XP under netværk på Win7!

Hvordan sættes "share & ntfs permissions korrekt" ??
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
08. januar 2012 - 15:48 #17
Nogen bud på løsninger??
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
09. januar 2012 - 17:45 #18
mangler løsningsforslag!!!!
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
21. januar 2012 - 03:43 #19
Løsningen er.:

Control Panel - Administrative Tools - Local Security Policy

Local Policies - Security Options

Network security: LAN Manager authentication level
Send LM & NTLM responses

Minimum session security for NTLM SSP
Disable Require 128-bit encryption

http://www.tomshardware.com/forum/75-63-windows-samba-issue
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. januar 2012 - 12:02 #20
tjae det virker noget overkill, at gøre det. Har lavet en HEL del shares imellem Winxp og Win7... aldrig på noget tidspunkt har jeg haft det problem ...

men jeg tror det skyldes du har overset det jeg skrev i #11 ...

"Er problemet (B) skal du udføre det #8 skriver SAMT sænke krypteringsgraden på "deling" fra 128bit til 40/56 bit. Dette skyldes den højere sikkerhed på SMB-protekollen på Win7.
Ydermere skal du sætte "share & ntfs permissions korrekt"

og det gøres via "avancet sharing" i "netværks og delingscenter"
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
25. januar 2012 - 21:13 #21
Det gjorde jeg også til 40/56 bit men det hjalp ikke. Gik ind i Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Administration\lokal sikkerheds politik og gjorde nedenstående og så virkede det

Send LM & NTLM responses

Minimum session security for NTLM SSP
Disable Require 128-bit encryption
Avatar billede juleulven Nybegynder
25. januar 2012 - 22:29 #22
lyder underligt men okay :) det virker...
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
05. marts 2012 - 23:54 #23
Nu virker det ikke igen?!!?!

Findes der ikke færdigsyede netværk så man ikke skal rode med alle disse indtillinger??