Avatar billede oosimonoo Nybegynder
08. januar 2012 - 22:10 Der er 4 kommentarer

Hjemmeside til pris sammenligning ?

Hej jeg er har en ide om at lave en hjemmeside til pris sammenligning... Hvilke hjemmeside programmer ville være gode til det ? har kigget op one.com er det godt eller er der andre bedre ?
Plus jeg har jo brug for at lave nogen kalkulationer i forhold til priserne på hjemmesiden, det skal programmeres via mit eget script eller hvordan ?

På forhånd mange tak

Hilsen Simon
Avatar billede Andyboy Nybegynder
08. januar 2012 - 23:23 #1
One.com er en webhotel udbyder - jeg ville ikke vælge dem - pga. en række begrænsninger. Kig evt. på webhotellerne surftown, rabatkode her - http://www.internet-bredbaand.dk/486/billigste-danske-domaener-1-kr-stykket-med-surftown/ eller meebox. Prissamenligning kan du eks. lave med prgrammet (CMS) wordpress. Kalkulationer kan du gøre manuelt eller via scripts.
Avatar billede nico26 Nybegynder
09. marts 2012 - 15:20 #2
Hej,

Jeg har på et tidligere tidspunkt selv været i gang med at lave et system til prissammenligning, så jeg kunne godt tænke mig at høre om din idé.

Det er en mere omfattende opgave end som så. Med mindre du får priserne fra et xml feed, skal du lave en web crawler som kan lave et ekstrakt med de produkter og priser som du vil sammenligne. Du kommer ikke uden om at skulle lave et script til hver enkelt webshop.

Dernæst skal du kategorisere produkterne. Det er ikke sikkert at to webshops kalder produkterne det samme, og det kan derfor være en udfordring automatisk at afgøre om der er tale om den samme vare.

/nico
Avatar billede kirkely Nybegynder
18. august 2012 - 13:36 #3
Hejsa.
Jeg driver iværksætter firmaet LabSec sammen med to, vi yder programmerings løsning af hver art. samt SEO.
alle vores programmører er bosat i henholdsvis Indien og Pakistan
ved alle vores ydelser hvor prisen overstiger 5.000 giver vi fri support i 3 måneder
Du er velkommen til at kontakte os på kirkely123@gmail.com
Hilsen
Anders Kirkely
Co-founder
LabSec
Avatar billede Holst123 Nybegynder
10. marts 2013 - 23:36 #4
Hej

Som jeg forstår spørgsmålet, spørger du faktisk om hvilke programmer der vil være god til at programmere i eller hvad?
Mvh.
Mads