Avatar billede benzboy Nybegynder
15. januar 2012 - 18:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Blande" 2 netværk

I forbindelse med opsætning af netværk på en skole er der lige et par ting jeg er i tvivl om. Skolen har 2 netværk,et til personalet som, så vidt jeg kan se, trækker IP fra Unic-C. 80.x.x.x og et andet til eleverne som har en lokal server stående der kører DCHP med IP 192.168.0.x. Lader det sig gøre f.eks at lade eleverne skrive ud på personalets printer og omvendt ? Jeg forestiller mig at der skal noget bridge halløj til men, hvad siger i ?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
15. januar 2012 - 23:05 #1
tror jeg ikke efter loven/skolen/kommunen og uni-c vil tillade brigde mellem dem. Det er adskildt i administrativ /lærer system og elv pc net af samme grund
bare min fornuft der siger det
Avatar billede benzboy Nybegynder
20. januar 2012 - 16:18 #2
Jeg tror du har ret. Den vil sikkert blive stoppet hos Uni-C. På den anden side ville jeg egentlig gerne vide hvordan man ville gøre det rent teknisk. Nogen bud ?
Avatar billede benzboy Nybegynder
30. januar 2012 - 13:28 #3
Der var ikke den store respons så vi lukker og slukker.