Avatar billede alj Praktikant
21. januar 2012 - 20:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Navngiv et område

Hejsa,
jeg har dette stående i en makro, men den giver en fejl(runtime error 1004):

ThisWorkbook.Names.Add Name:=vgrp, RefersTo:="=Dagligvarer 2009 FREM makro!$a$" & frarækkenr & ": $k$" & tilrækkenr & "" ', Visible:=True

Området = vgrp er Dim som String

mvh
alj
Avatar billede kabbak Professor
21. januar 2012 - 22:52 #1
ThisWorkbook.Names.Add Name:="vgrp", RefersToR1C1:="='Dagligvarer 2009 FREM makro'!R" & frarækkenr & "C1: R" & tilrækkenr & "C11" ', Visible:=True
Avatar billede kabbak Professor
21. januar 2012 - 22:53 #2
Området = vgrp er Dim som String
skal være
Området = vgrp er Dim som Range
Avatar billede alj Praktikant
21. januar 2012 - 23:47 #3
Hej kabbak
desværre, jeg kan ikke definere vgrp som range, da det er variablen for mine områdenavne, dvs at i min fejlsætning

ThisWorkbook.Names.Add Name:=vgrp, RefersTo:="=Dagligvarer 2009 FREM makro!$a$" & frarækkenr & ": $k$" & tilrækkenr & "" ', Visible:=True

er "vgrp" lig det navn jeg vil have til området. Områdets størrelse er defineret via a-frarække hhv k-tilrække

Jeg synes at hvis jeg kører din sætning får jeg et område der hedder vgrp

mvh
alj
Avatar billede wandaxp Praktikant
21. januar 2012 - 23:51 #4
Det kan ikke være FREM der skal hedde FROM?

ThisWorkbook.Names.Add Name:=vgrp, RefersTo:="=Dagligvarer 2009 FROM makro!$a$" & frarækkenr & ": $k$" & tilrækkenr & "" ', Visible:=True
Avatar billede alj Praktikant
22. januar 2012 - 00:01 #5
nej, det er led i arknavnet - kan ændres hvis det er det der laver problemet ?

Har jeg anført område-navnet korrekt, jeg har prøvet mange varianter
Avatar billede kabbak Professor
22. januar 2012 - 00:02 #6
du skal skrive det rigtigt.

ThisWorkbook.Names.Add Name:="vgrp", RefersTo:="='Dagligvarer 2009 FREM makro'!$a$" & frarækkenr & ": $k$" & tilrækkenr & "" ', Visible:=True
Avatar billede kabbak Professor
22. januar 2012 - 00:03 #7
du skal altid huske '  ' plinger omkring arknavne
Avatar billede alj Praktikant
22. januar 2012 - 00:10 #8
hihi joh da, men når jeg går det resulterer det bare i områdenavnet = vgrp

og ikke det jeg ville have haft
Avatar billede kabbak Professor
22. januar 2012 - 00:13 #9
hvad vil du så have, en variabel der indeholder området ??

vgrp = Worksheets("Dagligvarer 2009 FREM makro").range(A" & frarækkenr & ":K" & tilrækkenr )
Avatar billede kabbak Professor
22. januar 2012 - 00:14 #10
og vgrp skal dim som Variant
Avatar billede alj Praktikant
22. januar 2012 - 00:20 #11
yes, områdenavnet skal indeholde data fra et område der starter
a-frarækkenr og til k-tilrækkenr. dette område skal f.eks. hedde abrikos

det næste område fra ny a-frarækkenr til ny k-rækkenr skal f.eks. hedde æbler
Avatar billede alj Praktikant
22. januar 2012 - 00:21 #12
områder er def. som værende af typen Variant
Avatar billede alj Praktikant
05. februar 2012 - 10:29 #13
Tak for hjælpen, kabbak
mvh
alj