Avatar billede krohn Praktikant
28. januar 2012 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at liste 5 mest bestilte fra MySql

Mangler hjælp til at hente de 5 mest bestilte "awards" i min mysql
Har flg. I tabelen:
order_Id,  award_name,  award_id,  order_owner_id, order_date_order_update_order_status
Vil gerne liste de 5 mest bestilte awards med deres navn(award_name)
Har prøvet at "lege" med både "count", og "group", men kan ikke helt få det til, da mine evner i php/Mysql endnu er i start fasen
28. januar 2012 - 23:39 #1
SELECT award_name, COUNT(*) AS antal FROM mytable GROUP BY award_name LIMIT 5;
Avatar billede krohn Praktikant
29. januar 2012 - 02:22 #2
Ok men hvordan får jeg det vist, kan ikke lige se mig ud af det
29. januar 2012 - 07:43 #3
Mener du php koden der henter resultatet fra mysql og viser det på siden?

Det vil være noget med (hvis du blot vil vise navnene):

$result = mysql_query("SELECT award_name FROM mytable GROUP BY award_name LIMIT 5; ");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
  echo "$row[0] <br>";
}
Avatar billede krohn Praktikant
29. januar 2012 - 12:42 #4
Hmm Det virkede ikke, men kom i den rigtige retning, fik det til med dette:

$query = "SELECT award_name, COUNT(award_name) FROM orders GROUP BY award_name ORDER BY COUNT(award_name) DESC  LIMIT 5";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){
    echo $row['award_name'];
    echo "<br />";
}

Takker for hjælpen