Avatar billede rittmo55 Nybegynder
03. februar 2012 - 09:43 Der er 2 kommentarer

Referenceliste på en anden fane

Hej eksperter,
Jeg har lavet en excel fil hvor jeg har 4 faner.
1.Overview
2.Existing costumers
3.Contact, no business
4.New Targets

Meningen er at flere bruger skal anvende samme fil til at smide (som fanenavnene også hentyder til) kunder i løbende.
Der er 5 kolonner til hver fane, med navn, prioritet, segment, land, by. Dvs. vi prioriterer kunderne fra 1 til 4, hvor 4 er vigtigst.

Jeg ved at der vil komme mange til med tiden, så planen er at jeg vil lave en "top 10" over alle kunder på overview fanen. Der skal være 3 lister, hvor den første viser top 10 Existing costumers (altså en liste over de kunder der har prioritet 4 og kommer fra fanen Existing costumers) en liste med top 10 Contact, no business kunder og den sidste der viser top 10 liste over new targets fanen, med prioritet 4.

Alle de 5 kolonner skal vises og jeg vil gerne derudover kunne sortere hver top 10 liste på fx. land eller segment.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede finb Ekspert
03. februar 2012 - 10:32 #1
Tryk F1, prøv at læse om funktionen "PLADS" - mvh finb
Avatar billede Thorp Praktikant
04. februar 2012 - 11:21 #2
har du overvejet at anvende en pivottabel til dine overviews.

Her kunne du så tilknytte et Filter til pivottabellen - "10 øverste" efter prioritet.

Du kan fint oprette 3 pivottabeller i "Overview" der klarer dette. Her kan du så anvende Pivottabellens Udsnitsværktøj til at foretage alle de sorteringer du har lyst til på en nem og intuitiv måde. Du tilføjer bare et Udsnitsværktøj for hver dimension som du ønsker at kunne sortere på. Samtidigt kan du tilknnytte udsnitsværktøjet til flere Pivottabeller så en sortering i én pivottabel slår igennem i én eller flere af de andre.