Avatar billede anderstoftbraun Nybegynder
16. februar 2012 - 14:25 Der er 9 kommentarer

Hejsa HJEMMESIDE TIL FRIT MUSIK SKYND JER JEG SKA BRUGE DET IDAG !!!!

HJEMME SIDE TIL FRIT MUSIK
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. februar 2012 - 14:28 #1
God morgen mand øksenskaft. Opfør dig ordentligt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. februar 2012 - 16:03 #2
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
16. februar 2012 - 16:23 #3
#2 det er ikke en hjemmeside det er et program

prøv http://grooveshark.com/ det er kvit og frit :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. februar 2012 - 16:27 #4
#2 #3

Hvorfor bruger i tid på ham? Så lærer han jo aldrig at opfører sig ordentligt :(
Avatar billede niklask Nybegynder
16. februar 2012 - 18:03 #5
Avatar billede Bauz Nybegynder
16. februar 2012 - 19:45 #6
Point ude: 230) + opførelse

hmm prøv youtube.com
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 23:27 #7
de har musik på hjemmeside

http://www.123hjemmeside.dk/

http://www.novil.dk/old-version/musikoglydscripts.htm

Musik til hjemmesider
Ikke al musik til hjemmesider er lovligt, da kunstnere som regel altid har ophavsret på deres musik. Derfor skal man være varsom med hvilken musik man bruger. I artiklen vil jeg også gennemgå hvordan man kan sætte baggrundsmusik på sin hjemmeside.

Inden man begynder at rode med at sætte musik på sin hjemmeside skal man overveje at det rent faktisk kan være dybt ulovligt hvis den musik man bruger er beskyttet af ophavsretten. Det meste musik er beskyttet med ophavsretten så du kan ikke bare tage en Eminem sang og sætte på som baggrundsmusik på din fan side omkring Eminem.

Men der findes også massere af musik til hjemmesider som er lovligt og kan benyttes.

Brugervenlighed og musik til hjemmesider
Man skal også tage i betragtning at ikke alle brugere har lyst til baggrundsmusik, f.eks. hvis man sidder og surfer rundt på nettet og samtidig hører sit eget musik, så kan det være utrolig irriterende at komme ind på en side med musik, og hvis det ikke er tydeligt at se hvordan man slukker for musikken vil mange brugere hurtig smutte igen.
derfor husk, lav altid en mulighed for at skrue ned eller slå lyden fra på din hjemmeside, hvis du mener det er nødvendigt med den slags musik til hjemmesider

Hvordan får jeg så dette baggrundsmusik ind?
Der er mange måder at sætte lyden ind på din hjemmeside, den måde hvor du kan lave flest funktioner er hvis du laver det i flash så kan du både lave lyd justering og mange andre ting, dette er dog ikke lige så nemt at gå til hvis man intet kendskab har til flash.

Derfor vælger vi en lidt lettere metode som kan lave med noget html.

<embed src=navn.mid width=70 height=42 autostart=true loop=true TYPE="audio/mid">

Denne funktion laver en lille menu hvor du har mulighed for at trykke pause og på den måde stoppe musikken.

Du kan let skifte navn.mid ud med f.eks. en mp3 fil det gøres bare ved at ændre lidt på overstående kode

<EMBED SRC="navn.mp3" width=70 height=42 autostart ="true" loop="true">

Den som hedder src= skal selvfølgelig ændres til den sti hvor du har filen liggende.

Autostart kan sættes til enten true eller false, true gør at musikken starter I det brugeren kommer ind på din hjemmeside, false så skal brugeren selv trykke play.

Loop funktion for musik filen til at spille igen og igen og igen og har ligesom overstående 2 funktioner true og false.

Nu kan du bare lege lidt rundt med størrelsen og hvor den skal sidde på siden.

Hvor finder jeg lovligt musik til hjemmesider?
Der er flere steder på nettet sik.
Du kan blandet andet finde nogle gode filer her:

www.findsounds.com
www.coolarchive.com

Men du kan også sagtens lave dit eget musik ved at hente en gratis lille lydeditor, du kan finde en god dansk en her http://audacity.sourceforge.net/

Nu er der vidst kun tilbage at sige held og lykke med det, og du kan få mange sjove timer ud af at sidde og lave dine egne små lydklip til din hjemmeside

lav din egen musik her det er i mp3 http://www.dr.dk/Ramasjang/MGP/MGP_2012/mit-mgp/mgp-fabrikken.htm
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
25. februar 2012 - 02:58 #8
Er rasmus64745 en spambot?

Mange af hans indlæg er direkte copy/paste fra andre sites.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2012 - 18:49 #9
jes :-)

det var for at hjælpe