Avatar billede piaget Nybegynder
26. februar 2012 - 20:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ophavsrettigheder

Jeg har en klasse som skal lave deres egne videoer, er dog kommeti tvivl om, hvordan rettighederne er ift. Mp3 og andre videoklip. De skal bare vise filmene til os lærere. Må de brue alt musik og videoklip? Når det er til eget brug?
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
26. februar 2012 - 20:36 #1
Mener faktisk ikke de må som sådan. Hvis (7-9-13) ACTA kommer igennem så må de helt bestemt ikke.
Da jeg gik i skole brugte jeg videoer og musik som ikke var mit, men en kunster.
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
26. februar 2012 - 20:38 #2
Hvis de selv synger må de ;)
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
26. februar 2012 - 20:40 #3
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2012 - 20:46 #4
Avatar billede piaget Nybegynder
27. februar 2012 - 12:05 #5
Fin side, men er stadig neoget i tvivl, for der er jo ikke tale om, at de kopierer og videregiver, men enkopi af noget musik de selv har købt, som de så sætter ind i en imovie eller moviemaker film. Tror heller ikke de må, men er noget i tvivl når filmen "bare" skal vises frem og ikke distribueres.
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 12:52 #6
hvis som du siger, at de har købt den på man gerne lave en så kaldt kopi til sig selv. Men der er speciele regler når det gælder klasseværelset. Så de bare viser det frem og ikke lægger det ud på fx nettet. De må gerne vise det i klassen.
Avatar billede piaget Nybegynder
27. februar 2012 - 16:28 #7
Sådan forstår jeg det også. Tak. Giver dig point på dit tidligere svar.
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
27. februar 2012 - 17:23 #8
tak :-)