Avatar billede julemandenb Nybegynder
09. marts 2012 - 12:40 Der er 2 kommentarer

Pc vil ikke starte op - Netkort blinker

Hej eksperten...

Jeg har en stationær pc. men når jeg tænder den så ser jeg kun netkortet (Orange & grøn lampe) blinke i takt. Det samme gør lamperne på min switch. som står lige over pc'en, de blinker også kun (altså kun dem fra den port)

Normal kommer der et billede frem i løber af 2-4 sekunder, og jeg plejer at høre windows opstarts lyd efter max 1½ minut. men her hverken ser eller høre jeg nogen tegn på opstart...

Jeg har nogen gange kunne få liv i pc'en ved at lade det stå i op til 1 time, hvor efter den starter op. Høre kun 1 bip ved opstart...

Har skiftet ram, harddiske og genindstalleret min pc men intet hjalp. Troede så der var en løs forbindelse og jeg fandt en ledning fra strømforsygning den rørte en harddisk. nu er den samlet ordenligt, men stadig problemer...

Nogle der har et svar ? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2012 - 16:46 #1
Vil den starte hvis du afmonterer strøm kablet og holder startknappen nede i ca 30 sek, genmonterer og prøver igen?
Avatar billede julemandenb Nybegynder
10. marts 2012 - 12:05 #2
Det vil jeg lige prøve næste gang problemet opstår igen :)