Avatar billede evendorff Juniormester
13. marts 2012 - 10:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opslag

Problembeskrivelse:
  kol.: C2:C999  - Varebeskrivelse
                            - 250 g Karat Instant i glas
                            - 250 g Karat Instant i pose
                            - bundt persille
                            - Flydende håndsæbe Palmolive
                            osv.

  Kol. :  H2:I1500            "pluknavn" og        konto
                              - Karat                  15
                              - Gulerødder            13
                              - Persille              13
                              - Pilsner                73
                                osv.

Jeg vil i  kol B1:B999  placer det sandsynlige kontonummer ud fra "pluknavn"

Mvh

Knud
Avatar billede igoogle Forsker
13. marts 2012 - 19:21 #1
Du kan måske bruge =VLOOKUP(B1;H:I;2;TRUE) men mener at den læser left to right og derfor vil give nogen sjove resultater..

Alt i alt vil det betyde at du skal igennem dem alle manuelt for at tjekke så du kan næsten lige så godt starte med at lave det manuelt
Avatar billede evendorff Juniormester
13. marts 2012 - 20:26 #2
Tak for svar

Jeg mangler prceduren i min office 2000 pakke.

Det er ikke en engangs opgave at kontere. Det skal bruges i et Indkøbssystem, hvor jeg plukker tilbud forretningernes tilbud i net-Aviserne.Copy/paster indkøbsvogene ind i systemet. Danner en samlet  indkøbsliste for de forretninger, som er med i ugens jagt..
Når indkøb er afsluttet, justeres indkøbene for fortrydelse/impulser, og ny indkøbsliste dannes samt kolonne C med
E-avisens tekster.
Jeg skal have kontonr. tilknyttet (da jeg også har et økonomisystem), så købene kan komme på plads med konto og beløb.

mvh
Knud
Avatar billede igoogle Forsker
15. marts 2012 - 09:35 #3
Så vil jeg forslå at du er ude i noget med at lave en konverterings liste hvor du har alle de muligheder der er for samme plukke navn i en liste.. så du kan vedlige holde denne i stedet..
Avatar billede evendorff Juniormester
16. marts 2012 - 13:59 #4
Listen vil blive umanerlig lang, for teksterne i Net aviserne
er meget forskellig.

Jeg tror ikke der er nogen løsning med excel, men vi skal over i
noget VBA, som jeg ikke kender for meget til.

Jeg vil lukke tråden.

Der noget med point, så skal du vel lige sende mig et svar.
Avatar billede igoogle Forsker
22. marts 2012 - 08:53 #5
et svar ..