Avatar billede RAO Nybegynder
27. marts 2012 - 22:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IE-browser lukker ned øjeblikkeligt?

Jeg har brugt IE8 på min stationære computer igennem længere tid problemløst.

Fra det ene øjeblik til det andet, mens jeg arbejdede, uden at jeg i øvrigt var i gang med opdateringer til computeren, browseren eller andet, oplevede jeg, at browseren lukkede ned øjeblikkeligt ved aktivering (klik på ikonet), hvor vinduet kun lige åbnedes ganske ganske kortvarigt og så lukkede, således at jeg ikke kan gå på internettet (med den) længere? Problemet er der stadig efter flere dage nu.

Har nogen et bud, hvad der kan være sket?
Og hvad er det bedste skridt for mig nu? Er det fx at downloade IE8 (eller 9)-filerne til min bærbare og overføre dem til min stationære?

Mvh. René:)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. marts 2012 - 22:42 #1
Jeg ville først prøve med en systemgendannelse.

Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod

Hvis det virker, kan du jo opdatere til IE9 efterfølgende.....
27. marts 2012 - 23:23 #2
Pssst: IE9 er jo kun hvis det drejer sig om Vista / WIN7 / ... (Men det har <RAO> jo ikke skrevet om ?)
Avatar billede RAO Nybegynder
27. marts 2012 - 23:31 #3
Du har ret. Jeg bruger XP på den stationære, så det må jo blive reinstallering af IE8 (hvis IE fortsat) i så fald.

Til jer begge/andre: Jeg tænker også på - udover at få hjælp til løsning selvfølgelig - hvad der kan have udløst problemet?

René:)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. marts 2012 - 23:36 #4
Du vil ikke prøve en systemgendannelse???
27. marts 2012 - 23:36 #5
Microsoft i en 'nøddeskal' ?

Gå efter #1 proceduren ...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
27. marts 2012 - 23:37 #6
Du ka' lige få denne med ->

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

Avatar billede RAO Nybegynder
27. marts 2012 - 23:57 #7
Tak til jer begge.

Jeg havde håbet på et par helt konkrete forklaringsforslag til, hvad der kunne være sket. Og måske dermed et mere specifikt løsningsforslag.

MEN jeg vil så afgjort prøve med systemgendannelse nu I nu begge anbefaler det.

Jeg beklager det med "svaret". Jeg havde travlt og fik ikke genlæst reglerne ordentligt. Jeg er ikke fast bruger her, men kun yderst sjældent herinde, når venner og families hjælp ikke slår til!

Hvad gør jeg så med pointgivning ift. dig, vejmand? Kan jeg dele pointene/taknemligheden mellem jer:)?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. marts 2012 - 00:00 #8
Ja, når problemet er løst, ber du bare om et "Svar" fra den/dem du ønsker at tildele point. Herefter accepterer du svaret, og spørgsmålet er lukket...
Avatar billede RAO Nybegynder
28. marts 2012 - 00:31 #9
ØV!

Til trods for at computeren er indstillet til at lave systemgendannelsespunkter hver uge, er det sidste registrerede gendannelsespunkt fra 15-11-10 (spørg mig ikke hvorfor!!), og de punkter der fandtes, påstår den oven i købet ikke at kunne finde! Så jeg står uden mulighed for at systegendanne:(
Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 22:53 #10
Som jeg forstår, skal jeg bede dig om at lave et svar - tak:)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2012 - 22:59 #11
Velbekomme, ved ikke om det er mig du mener, ellers venter du lige på karise_larry.....
Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 23:05 #12
Du skal også have STOR tak, men pga. mit problem med manglende opdateringer af gendannelsespunkter, må det jo være larry, der fik løst det og dermed skal have pointene:)
31. marts 2012 - 09:11 #13
Ping...

(Dette er så et [svar] ...)