Avatar billede carstenkruse Nybegynder
29. marts 2012 - 11:29 Der er 2 kommentarer

Netværk i stort hus AP's

Hej Eksperter!

Jeg har købt et stort hus i 2 etager, som er ca 30m langt.

Jeg har en TDC Homebox (Langsom og dårlig rækkevidde - suk).
Den står på øverste etage ca midt i huset.

Det trådløse netværk er slet ikke tilfredsstillende andre steder end tæt på routeren.

Jeg bruger en VOIP-klient på min Iphone, hvilket fungerer elendigt sådan som det trådløse kører nu.

Den foretrukne løsning:
Egentligt ville jeg helst have én router midt i huset, som kunne dække det hele, men jeg har ikke kunnet finde noget, der hjalp.
Kender i en MEGET kraftfuld wireless-N router / AP?

Den alternative løsning:
Alternativt skal jeg have to gode AP's i hver ende af huset på underetagen.
Nogen der kan anbefale et godt Wireless-N AP?
Avatar billede chr.kj Nybegynder
03. april 2012 - 21:06 #1
Der er en standard for hvor kraftigt AP's må sende, og denne overholdes af alle producenter. Jeg tror derfor ikke du vil kunne finde et AP der er kraftigere end det du allerede har.

Gå efter de AP's der sender på 5GHz og ikke 2,4GHz. 5GHz er ikke så modtagelig for forstyrrelser som AP's der sender på 2,4GHz.

Jeg ville gøre, som du selv er inde på, 2 AP's til dækning af etagerne.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
10. april 2012 - 15:05 #2
Et response fra Carsten Kruse ville være rart!