Avatar billede ullum Praktikant
29. marts 2012 - 20:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Usb printer

Findes der en lille enhed, som en usb printer kan forbindes til, således at den så kan tilgå mit netværk, enten trådløst eller kablet
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2012 - 20:48 #1
Har du monteret den nu på en stationær pc?
Man kan godt opsætte den på den stationære og lade den være printserver. Det kræver dog at den kører når du skal printe.
Der er ikke mulighed for at gøre det på routeren?
Nogle har printserver så det kan gøres denne vej.
Avatar billede ullum Praktikant
29. marts 2012 - 20:58 #2
Den står ude i skabet, jeg har haft den på en nas der kunne fungere som print server, jeg syntes bare det var besværligt.
Min router harikke usb indgang
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2012 - 21:54 #3
Det kaldes en printserver (boks)

Den kan fås både kablet og trådløs.

Vær opmærksom på at det primært er print der understøttes på den måde - er det en multifunktionsprinter, kan der være problemer med at få den til at virke...
Ligeledes er de heller ikke alle ældre printere, der kom med deres eget "gdi" printersprog, der kan sættes på netværket.

Den billigste jeg lige kan finde, er selvfølgelig til kabling: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=393808

En trådløs er lidt dyrere: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4382077

Men der findes altså mange forskellige af slagsen... (og for en god ordens skyld - jeg kender IKKE nogen af ovenstående - mine er alle af ældre dato).
Avatar billede ullum Praktikant
29. marts 2012 - 22:31 #4
Perfekt ole, lige hvad jeg søger, vil du lægge et svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. marts 2012 - 11:09 #5
Der er svar her...