Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 21:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Reparation eller udskiftning af browser

Jeg har i http://www.eksperten.dk/spm/960213 berettet om en IE9-browser på min stationære computer, som gik nærmest akut i stykker, så jeg nu ikke kan komme på internettet overhovedet.

Nu har jeg stærkt brug for at få den enten repareret eller udskiftet, men mangler forståelse for, hvordan den er muligt for mig. Fx har jeg (som også beskrevet samme sted) mistet muligheden for at systemgendanne mig til en evt. løsning, og som jeg oplever det kan man kun downloade en browser til den computer, man arbejder ved?

Jeg har allerede spurgt Gud og hver mand. Er der nogen herinde, der er endnu klogere end Gud, som kan hjælpe!?

Mvh. René
30. marts 2012 - 21:39 #1
Hvordan 'i stykker' i praksis ?
Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 21:46 #2
Det er muligvis ikke den mest præcise betegnelse for det, men i praksis ses, at browservinduet åbner op ganske ganske kortvarigt (måske 1/5 sek.) og så lukker sig selv ned. Uanset hvorfra jeg forsøger at aktivere IE fra.
30. marts 2012 - 21:52 #3
Hmmm...

... kontrolpanel - programmer og funktioner - Find IE9 og [Fjern] ...
Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 21:53 #4
Jeg tror ikke engang, jeg ved, hvad der så sker/er tilbage, hvis der ingen brugervalgt browser er installeret?
30. marts 2012 - 22:00 #5
... så vil du komme 'tilbage' til en - sansynligvis - virkende IE8 ...
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. marts 2012 - 22:27 #6
Personligt foretrækker jeg altid at instrallere flere internet browsere - det er lidt besværligt at installere dem uden en  browser der fungerer. Hvis en internet side ser mærkelig ud - hjælper det ofte at skifte browser.
30. marts 2012 - 22:30 #7
Ref #6: Men IE bør (=skal) alligevel være opdateret ifølge WindowsUpdate ...
Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 22:42 #8
TAK! Det har (foreløbigt) afhjulpet problemet at fjerne IE9 og gå tilbage til IE8. Nu fungerer browseren igen fint. Fedt fedt fedt!

Men skal jeg nu passe på at opdatere (igen) til IE9? - nu hvor årsagen til problemet endnu ikke er løst? Jeg kunne også skifte til fx Google Chrome som på min bærbare, men den fungerer faktisk heller ikke optimalt. Jeg oplever dagligt at et faneblad - oftest Hotmail - ikke fungerer/er tilgængeligt, og at jeg må afslutte programmet via Joblisten.

Jeg forstod for øvrigt ikke helt dine kommentarer i 6-7. Hvordan kan man fx afinstallere flere browsere på en gang?
Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 22:43 #9
Og jeg skal selvfølgelig nok sørge for, at du får pointene fra såvel denne som den tidligere tråd (hvis jeg da forstår hvordan man gør...!)
30. marts 2012 - 22:47 #10
Du kan lige checke med denne ->

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

30. marts 2012 - 22:48 #12
... og derefter opdatere til IE9 igen (WindowsUpdate) + efterfølgende opdateringer ...
30. marts 2012 - 22:48 #13
Avatar billede RAO Nybegynder
30. marts 2012 - 22:53 #14
Som jeg forstår, skal jeg bede dig om at lave et svar - tak:)
31. marts 2012 - 09:10 #15
Ping...

Dette er så et [svar] ...
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2012 - 09:26 #16
Hvis du har problemer med Google Chrome, så vælg Opera: http://get-tsw-1.opera.com/pub/opera/mac/1162/Opera_11.62_Setup_Intel.dmg . Endnu hurtigere og lignende design.
Avatar billede jensenjs Juniormester
31. marts 2012 - 09:34 #17
@RAO #8
Når det nu virker.
SÅ lav lige en manuel Systemgendannelse med det samme, så du har noget at komme tilbage til, hvis det går galt igen.
Jeg vil anbefale at du ud over Chrome også henter Firefox,.
Hvilken der er "bedst" er altid et personligt og fuldstændigt ligegyldigt spørgsmål.
Men det er en god ide at have dem begge.
Avatar billede RAO Nybegynder
31. marts 2012 - 10:38 #18
Tak til jer alle - også 16-17. Det er sat på to do-listen:)