Avatar billede zetto123 Nybegynder
05. april 2012 - 21:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvordan ændrer jeg min ip-adresse?

Hej, jeg vil gerne ændrer min ip-adresse da den er blevet banned i et spil for noget jeg ikke har gjort.
nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg ændrer den?

Info:

router: D-link DIR-655 ver. 2.0
Windows 7 (64bit)
hvis brug for mere så bare sig hvad :)
Avatar billede kjeldsted Novice
05. april 2012 - 22:55 #1
Du skal have fat i din udbyder. Det er kun dem der kan gøre noget ved det.
Avatar billede zetto123 Nybegynder
05. april 2012 - 23:13 #2
nårh okay, havde bare hørt fra folk at man kunne gøre det på andre måder.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. april 2012 - 23:29 #3
Det er kun din lokale ip du selv kan ændre. Men det vil ikke have nogen betydning hvis du er røget på en blacklist. Din IP er så sådan set en adresse så din udbyder sender daataene til dig og ikke din nabo. Så det er ikke bare sådan lige at lave om hvis du har fast IP.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
05. april 2012 - 23:48 #4
Ja! Det er ikke altid lige sjovt at blive voksen op og skulle tage ansvar. Men kan din mor ikke hjælpe ligesom hun altid har gjort?
Avatar billede vertexssd Nybegynder
06. april 2012 - 01:06 #5
Avatar billede riversen Nybegynder
06. april 2012 - 08:49 #6
#5: Teknisk set så ændrer det ikke ens IP. Det router bare din trafik via en VPN concentrator... typisk med elendige hastighed og garanteret elendige svartider, som brugeren sikkert ikke vil synes om i et fps spil :)

#4: Dejligt med en voksen kommentar som din, så han kan se hvordan man opfører sig.
Avatar billede kjeldsted Novice
06. april 2012 - 09:17 #7
#5: Hvordan skal det kunne ændre ens IP? Den går vel ikke ind og overruler settings hos udbyderen.
Nej, det er ikke sådan du skifter IP. Du putter blot et ekstra led ind i trafik vejen. Hvilket (som skrevet i #6) kan medføre hastighednedsættelse, da en anden server skal behandle trafikken.

Hvis du vil ændre din folkeregisteradresse er det jo heller ikke nok at bede naboen sende al indhold af din postkasse videre til en anden adresse ;)
Avatar billede zetto123 Nybegynder
06. april 2012 - 14:35 #8
fair nok, har forstået systemet i det ;)
nårh hvem skal jeg give pointene til?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. april 2012 - 19:38 #9
kjeldsted
Avatar billede zetto123 Nybegynder
06. april 2012 - 19:49 #10
okay læg et svar ind
Avatar billede kjeldsted Novice
06. april 2012 - 22:28 #11
Og det kommer hér :)
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
10. april 2012 - 23:14 #12
Zetto123. Som andre også har skrevet, så nytter det ikke noget at du ændre din private IP, da det er din offentlige IP adresse som spilsteddet ser.

Men der er nu alligevel en metode som virker hos de fleste udbydere. Selvom du lader til at have en fast IP, så kører de nemlig stadig DHCP (dynamisk allokering af adresser) men de husker din adresse og derfor får du den samme adresse hver gang.

De fleste udbydere husker dig på baggrund af MAC adressen på din router. Derfor vil jeg anbefale dig at skifte mac adresse og se om du ikke får en ny offentlig ip adresse ved en genstart af routeren med dens nye MAC adresse.

Du kan se din nuværende offentlige adresse på mange sider, et eksempel er whatismyip.com check din adresse inden du skifter MAC adresse og check den igen efter du har skiftet mac adresse.

Om din router understøtter at du kan skifte mac adresse ved jeg ikke, men D-link plejer at understøtte det

Held og lykke
Avatar billede zetto123 Nybegynder
11. april 2012 - 20:01 #13
hej, jeg vidste godt det med private og offentlige ip adresser :)
inden jeg prøver dit gode tip vil jeg lige vide om det kan lade sig gøre når jeg bor i andelsforening, da vi har fælles internetløsning.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
13. april 2012 - 20:04 #14
Hej Zetto. det kan jeg ikke svare på, det kommer an på hvordan jeres andelsforening har lavet nettet i jeres andelsforening.

har i en offentlig adresse som i alle deler, så ændrer det ikke
hvis i får tildelt jeres ip via en konfiguration på porten, så ændre det heller ikke noget

hvis jeres forening har en pulje af ip adresser og tildeler udfra DHCP så vil det formodentligt virke
Avatar billede Andersen Praktikant
15. februar 2017 - 19:37 #15
Jeg er blevet forfulgt af en person. Personen har skrevet smser men jeg kan ikke finde personen på nummeret. Nu har personen kontaktet mig på facebook hvor der er dukket en email op, men tilsyneladende deaktiveret sin konto igen. Jeg tænker at personen har en ip adresse på både computer og telefon som vedkomne har kontaktet mig fra og det er muligt at finde frem til de ip adresser med email eller nummer og på en måde finde frem til personen, eller spore personens aktivitet og hvor den er lokaliseret. Tænkte desuden også over om hvis personen har skiftet ip adresse siden chikanen, om det så er umuligt at opspore vedkomne, ud fra den "gamle" information man har.