Avatar billede miamuus Praktikant
06. april 2012 - 11:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - firewall virker ikke

Håber på hjælp her :) jeg kan ikke få min firewall til at virke, idet jeg får en fejlkode! Har prøvet mange ting :)mener at kunne huske at det startede efter jeg afinstallerede Norton backup, som lå på min Sony vaio laptop fra producenter ligesom windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2012 - 12:13 #1
Hej miamuus og velkommen.
Hvad er din fejlkode?
Er det længe siden du afinstallerede Norton backup?
Har du været i kontrolpanelet og aktiveret den?
Har du været i tjenester og set om den er sat til at starte manuelt op?
Du kommer til tjenester ved at:
Højreklikke computer-administrer-tjenester.
Prøv om du kan finde Windows Firewall og om den er deaktiveret eller sat til at starte manuelt.
Er den en af delene vælg automatisk start.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. april 2012 - 12:16 #2
Gå ind her http://support.microsoft.com/fixit/da

Klik på "Windows" ruden. Gå ned i "filtrer løsninger", skriv firewall og klik på krydset for at søge. Så kommer der en del løsningsforslag du kan prøve at køre.
Avatar billede miamuus Praktikant
06. april 2012 - 12:35 #3
Jeg får flg: Nogle af indstillingerne kan ikke ændres - Fejlkode 0x80070424

Jeg afinstallerede Norton backup ca. 1 marts 2012.
Den kan ikke aktiveres via kontrolpanel, det er det der er problemet :)
I tjenester står den til automatisk.

Jeg har kørt løsningsforslag via support.microsoft

Det er altså en "hård nyser" :(
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2012 - 12:46 #4
Har du haft en virus på den, som du har fået fjernet (forhåbentligt)?

miamuus du skal ikke lægge et svar når du skriver tilbage i tråden.
Svar bruges til når point skal uddeles til hjælperne.
Får du en brugbar hjælp beder du hjælperen om at lægge svar som du kan acceptere og hjælperen får sine point.
Nogle hjælpere vil også springe tråden over når de ser der er gul prik ud for denne tråd. De tror nemlig problemet er løst og der er ved at blive uddelt point.
Avatar billede miamuus Praktikant
06. april 2012 - 13:27 #5
Nå undskyld - jeg skriver i kommentar i stedet :)
Jeg har ikke haft virus, men husker dog nogle trusler der blev fjernet med det samme :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. april 2012 - 13:40 #6
Virus kan godt gemme sig. Måske du lige skulle tjekke, evt med dette program, som er gratis http://www.malwarebytes.org/
Avatar billede miamuus Praktikant
06. april 2012 - 14:52 #7
Jeg har nu kørt malwarebytes (just in case) og den fandt en infection, så tak for det! MEN det løste nu ikke problemet med firewall :(
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. april 2012 - 15:10 #8
Prøv lige den her igen, efter du har fjernet malware, i det tilfælde at malwaren har blokeret fixet http://support.microsoft.com/mats/windows_firewall_diagnostic
Avatar billede miamuus Praktikant
06. april 2012 - 15:37 #9
Har nu prøvet igen via support.microsoft... Desværre :( det hjalp heller ikke :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. april 2012 - 15:46 #10
Hmm, er rimelig sikker på at det er malware der forårsager problemet. Enten ligger der mere malware og blokerer, eller også ligger der en ændring i regdata som fixet ikke kan fixe.

Mit bedste bud lige nu, er at smutte forbi Spywarefri, og forelægge problemet i deres rensforum. De har nogle værktøjer der kan finde evt rest malware, og se hvilke ændringer det evt har lavet http://www.spywarefri.dk/forum/

Smid evt et link til denne tråd, så de kan se hvad der er blevet til nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2012 - 08:34 #11
Der er da et par ting der kan gøres endnu.
Vi har ikke prøvet at tjekke disken for fejl, og vi har ikke prøvet at tejekke systemfiler for fejl.
Jeg er ikke sikker på der er noget malware. Det er muligt der er sket ændringer i regisrering, men det kan rettes ved at reparere windows.
Tjek disk for fejl:http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Win 7 er på samme måde.
Tjekke systemfiler:http://support.microsoft.com/kb/929833/da
put din windows dvd i drev når denne køres.
Avatar billede miamuus Praktikant
08. april 2012 - 09:11 #12
Tusinde tak for jeres forslag, det er nu lykkedes i Spyware forum at få det fixet!
Avatar billede miamuus Praktikant
08. april 2012 - 09:15 #13
15 point til dig :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. april 2012 - 09:56 #14
Godt da, men det er lidt dårlig stil at give dig selv point. Ikke fordi point interesserer mig, men det er altså ikke meningen med det her.
Avatar billede miamuus Praktikant
08. april 2012 - 10:27 #15
Hold da op - det går rigtig fint (dette var ironi) jeg skal vist lige lære sådan et forum at kende. Selvfølgelig ville jeg ikke give mig selv point, jeg prøvede faktisk på at give jer to der hjalp mig 15 point hver, men det lykkedes desværre ikke - sorry!
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2012 - 11:02 #16
Til en anden gang skal du bede hjælperne om at lægge svar når løsningen er kommet. Kun på denne måde kan du give dem point, hvis de ikke har lagt et svar i tråden.