Avatar billede blackscorpion Nybegynder
06. april 2012 - 19:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udtræk og behandling fra phpBB3 database.

Hej E.

Sidder og roder med et guild phpBB3.
Er ved at lave en guild roster, og har i den forbindelse lavet en ny tabel kaldet "phpbb_roster"

Tabellen har 4 felter, id, usr, class, rank.

Nu er det så ved at være mange år siden, jeg har rodet rigtigt med php, så er fuldstændig lost på hvordan jeg skal gøre det.

Nogle der har et bud ? :)
Avatar billede vagnk Juniormester
07. april 2012 - 07:54 #1
Er det et phpBB du har administrativ adgang til?
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
07. april 2012 - 13:21 #2
yes sir.

Kører pt lokalt.
Avatar billede vagnk Juniormester
08. april 2012 - 07:47 #3
Nu kan roster jo betyde flere ting, men husker jeg ret, og det er 7-8 år siden, så er der en del af det en roster kan som ligger indbygget i phpBB, f.eks. under groups.

Jeg ville starte med at kigge efter et modification i phpBB, som kunne bruges. Fordelen ved et phpBB-modification er at det er afprøvet og du får besked når der er opdateringer. Installering af modules er kendt og effektiv hvis man nøje følger anvisningerne. Kig efter dem der har dansk oversættelse. Jeg er - uden at have prøvet det - ret sikker på at du med "roster" i en søgning i deres module-library finder noget.

Hvis ikke - ville jeg spørge vores allesammens Google. Med "php" og "roster" i forskellige kombinationer kommer du hurtigt ud i over 100 mio hits. Hvis der er noget i SourceForge du kan bruge f.eks. http://sourceforge.net/projects/phproster/ ville jeg foretrække det fremfor tilfældig freeware.
Ulempen er at du selv skal tilpasse det til phpBB og det kan man godt komme til at bruge noget tid på.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
08. april 2012 - 11:34 #4
Nu er det sådan at de få roster mods der er til phpbb, arbejder med user tabellen.

pt er det langt fra alle i guilden der er tilmeldt på forumet, og derfor kan jeg ikke bruge nogle af dem der er.
Avatar billede vagnk Juniormester
08. april 2012 - 12:02 #5
mods der er til phpbb, arbejder med user tabellen - ja, men hvad bruges den til? Bliver den opdateret fra de rosters du har kigget på? Henter de oplysninger du alligevel skal have fat i? Er du med din roster ved at lave din egen preudo-usertabel? Du har jo adgang til at modificere user-tabellen, har du overvejet at lægge felterne fra din "phpBB_roster" ind i usertabellen?

Men OK. Hvis ikke noget af det kan bruges, går du vel bare videre med at undersøge den fra SourceForge. Den må da i hvert tilfælde benytte sin egen tabel. Måske kan du klippe lidt det ene sted og klistre det andet sted, og derigennem lave din egen modification.

Hvis den heller ikke duer, skal du i gang med noget virkelig kode, og så skal du uanset om du selv koder eller skal have en anden til det, gøre dig nogle alvorlige overvejelser om hvad du vil og hvordan du vil opnå det. Og husk - når det nu er under phpBB skal det sikkert laves som en modification.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
09. april 2012 - 03:48 #6
som jeg skrev tidligere, er det ikke alle fra guilden der er tilmeldt på forummet, hvorfor user tabellen ikke kan bruges.

det jeg i bund og grund bare skal have af vide, er hvordan jeg trækker noget ud fra databasen og behandler det.

Uanset hvad tabel det er.

Har kigget diverse filer fra phpbb igennem, og de benytter OO programmering, hvilket jeg desværre fatter hat af. :(
Avatar billede vagnk Juniormester
09. april 2012 - 07:40 #7
Jeg har skam læst hvad du skriver, men "er det ikke alle fra guilden der er tilmeldt på forummet, hvorfor user tabellen ikke kan bruges."  er noget uerfarent vrøvl, men enfin:

$sel = "SELECT id, usr, class, rank FROM phpbb_roster ORDER BY id;";
$qry = mysql_query($sel) or die(mysql_error());
while($r = mysql_fetch_array($qry))
{
  # Her kommer behandlingen af data
}

De finere finesser får du på http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/select.html

Og det er mit sidste i denne tråd.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. april 2012 - 03:59 #8
smid et svar så får du point for din tid. :)
Avatar billede vagnk Juniormester
10. april 2012 - 08:16 #9
Hm. Jeg ville være gladere hvis du fortalte her hvilken løsning du kom frem til, så læg venligst selv et svar der måske kan være en hjælp for andre.
Vagn
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. april 2012 - 17:24 #10
har ikke fundet en løsning endnu, men kigger andre steder. :)

Men kan da godt poste løsningen når jeg finder frem til den. :)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
21. august 2012 - 02:30 #11
lukker, ingen løsning fundet.