Avatar billede hansdam Nybegynder
10. april 2012 - 19:42 Der er 1 løsning

Hvilke figurere kan der laves med hvilke klodser

Hej Eksperter

Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg har en række lego klodser. f.eks: 2x gul, 3x rød, 3x blå, 0x grøn, 1x hvid og 1x orange.

Af disse skal jeg lave nogle figurer. f.eks:
Homer: 1x hvid, 1x blå, 1x gul
Marge: 1x blå, 1x grøn, 1x gul
Bart: 1x gul, 1x orange, 1x blå
Lisa: 2x gul, 1x rød
Maggie: 1x gul, 1x blå

Opgaven er så at finde ud af hvilke figurer kan jeg lave ud fra denne række klodser.

Hvilke teorier, algoritmer eller metoder kan jeg benytte til at løse denne opgave (rent programmeringsmæssigt), hvis jeg har en vilkårlig liste med lego klodser?

Håber det er klart nok.

/Hans
Avatar billede hansdam Nybegynder
16. april 2012 - 04:21 #1
Jeg løste problemet ved hjælp af dynamic programming og graph theory. BAM!