Avatar billede trine_uldall Nybegynder
11. april 2012 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår man at miste besøg ved fornyelse af hjememside?

Hej, jeg er ved at forny dette design:
http://www.kiropraktiskklinik.dk/?acc=54

Som det ses er det en gammel side, men tekstmængderne gør, at de faktisk har ok placering, når man søger på nogle af emnerne.

Nu får de en flottere wordpress-løsning, fordi jeg mener, det vil forbedre søgeresultaterne endnu mere, da de ingen seo har pt.

Men da stierne jo bliver nye, er jeg lidt i tvivl om, om der vil være en periode, hvor visningerne vil være rigtig dårlige, indtil robotterne har "genopdaget" indholdet.

Vil dette være et problem eller ikke, og kan jeg gøre noget for, at det ikke bliver tilfældet?

Venlig hilsen Trine
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2012 - 11:07 #1
Lav 301 redirects fra de gamle URLs til de nye - så går ingen besøg tabt og opdateringen hos søgemaskinerne går hurtigt.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
12. april 2012 - 09:34 #2
Jeg fik vist sluttet den her lidt hurtigt - Kan du forklare:
1. hvilken kodestump, jeg skal bruge
2. hvor jeg skal lægge den ind? På hver side??? (forhåbentlig ikke...) -eller fra index-side til index-side...

Tusind tak for hjælpen,
venlig hilsen Trine
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2012 - 10:06 #3
http://www.webconfs.com/how-to-redirect-a-webpage.php

For at få det bedste resultat er du nødt til at at viderestille hver specifikke gamle side til den korrekte nye side.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
12. april 2012 - 10:27 #4
ok tak, det må jeg tage fra en ende af...godt link, i hvert fald.
mon jeg kan give dig point igen, hvis du skriver "svar"?
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
12. april 2012 - 12:46 #5
Jeg har så to hjemmesider, hvor jeg skal have gjort det her.

Jeg har ikke 100% forstået det her endnu.

Den ene - den mindste - er flyttet til et nyt domæne. Den anden - www.kiropraktiskklinik.dk - skal blive på dette, og her bryder jeg så min hjerne for at forstå, hvordan jeg gør det.

Jeg fjerner jo alt det gamle og erstatter det med det nye, så det gamle vil jo ikke ligge derude mere.

Og HVORNÅR gør man det? Jeg kan jo ikke gøre det inden flytningen, hvis det nye site ikke er offentliggjort, og efter flytningen er de gamle filer ikke tilgængelige - kun i googles hukommelse...
Lidt fastlåst hilsen -
Trine
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2012 - 19:02 #6
Der er ikke én måde at gøre det på da det afhænger af flere ting - men kører siden php kan du lægge dine redirects i din htaccess og kører den ASP.NET kan du benytte web.config eller global.asax. Skifter du teknologi kan det blive noget mere teknisk og kan kræve noget opsætning på serveren så den ene teknologi, fx .aspx, kan fange den anden teknologi, fx .php.

Under den side du nævner ser det også til at samtlige sider kører gennem én kodefil, index.php, så selv hvis du var nødt til at bibeholde egentlige filer til at håndtere viderestillingen ville du kun behøve én fil, nemlig index.php. Urls på siden inkluderer ikke engang et filnavn, så i dette tilfælde skulle du ikke engang gøre noget specielt i tilfælde af at du skiftede teknologi.

Skifter siden domæne ville du være nødt til at opretholde det gamle domæne med viderestillingen på i en periode.

Du kan selvfølgelig først lave viderestillingen når du kender de nye URLs - men det skal være klart så snart du går online, og kan du sætte det op i fx htaccess gør det altså ikke noget at alle de gamle filer fjernes.