Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2012 - 16:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DataSource til GridView

Jeg har oprettet en helt ny solution, for at afprøve et GridViews grund-egenskaber.

Det eneste, der er på default.aspx, er et GridView og en ObjectDataAdapter. I ServerExplorer har jeg oprettet en forbindelse til min MySql-database, og testen viser en gyldig forbindelse.

I DataSourcen har jeg implementeret en SELECT. Update, delete og modify har jeg bare lavet nogle metoder, som ikke gør noget.

Så har jeg sat denne DataSource på GridView'et, samt valgt Edit, Delete og SELECT. GridView'et ændrer udseende i GUI'en, så den ligner udtrækket fra databasen.

Når jeg så kører siden i browseren, så kommer der overhovedet intet af GridView'en frem.

Hvordan kommer jeg videre her fra så? Hvordan burde man kunne få sådan en helt elementær og simpel GridView til at virke?
Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2012 - 16:12 #1
Forresten har jeg foretaget en repair af Visual Studio 2010 gennem Add/Remove programs. Så har jeg afinstalleret VS_SP1, og geninstalleret den via web-installeren.

Så selve installationen af VS2010 burde ikke fejle noget.
Avatar billede kkaen Nybegynder
28. april 2012 - 10:54 #2
MySql-connectoren var ikke installeret korrekt.