Avatar billede bremer Nybegynder
23. april 2012 - 23:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

generel update-funktion... min værdi kommer ikke med.

Hej Venner,

hvor kan jeg ikke få dette til at virke :( Når jeg poster mine form få jeg bare værdien "1" eller ikke den ønskede værdi...

jeg ville utrolig gerne kunne bruge denne function som en generel update-function selvfølgelig bare med andre værdier ect.

håber I kan hjælpe hertil....

    function update($postname, $rowsname=NULL, $id, $location) {
        global $$postname, $$id, $$rowsname, $original_titel, $$location, $result, $connection;
        if(isset($_POST[$postname])) {
        $result = mysql_query("UPDATE movie SET
        ".$rowsname."
        WHERE id = '" . $_REQUEST['id'] . "'"
        , $connection);
        if (!$result) {
            die("database wuery failed; " . mysql_error());
        }
        header('Location: '.$location.'');
        }

    echo $addrows = "
        #original_titel='".isset($_POST['original_titel'])."'

    ";

    update("submit_update",$addrows, "id", "http://www.mysite.dk/");
Avatar billede mireigi Novice
24. april 2012 - 00:05 #1
Dobbelt oprettelse af spørgsmål og over 4000 point ude. Tror du skal få lukket dine øvrige spørgsmål inden du kan forvente noget hjælp.

Andet spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/961779
Avatar billede tobrukDk Novice
24. april 2012 - 07:38 #2
Der vil jeg give #1 ret.  Folk gider ikke tænke på at hjælpe dig før du lukker nogle qf de andre overhovedet
Avatar billede inteeeL Nybegynder
24. april 2012 - 10:20 #3
Jeg har lavet en lille funktion, der kan klare det for dig. Den kan med fordel udbygges, således at der tages højde for flere parametre:
<?php

function update( $attributes, $values, $where, $where_values) {
    if( is_array( $attributes) && !empty( $attributes) && is_array( $attributes) && !empty( $attributes)) {
        $combine = array_combine( $attributes, $values); //Kombiner attributter og værdier
        $queryString = ''; //Declarerer værdien
        $cnt = 1; //Optæling af elementer
        $sizeof = sizeof( $combine); //Antal af elementer
        foreach( $combine as $att => $val) {
            $seperator = ( $cnt < $sizeof ? ', ' : '');
            $queryString .= "$att='$val'$seperator";
            $cnt++;
        }
        if( !empty( $where) && !empty( $where_values)) {
            if( is_array( $where) && is_array( $where_values)) {
                $combine = array_combine( $where, $where_values); //Kombiner attributter og værdier
                $whereString = ' WHERE '; //Declarerer værdien
                $cnt = 1; //Optæling af elementer
                $sizeof = sizeof( $combine); //Antal af elementer
                foreach( $combine as $where => $val) {
                    $seperator = ( $cnt < $sizeof ? ' AND ' : '');
                    $whereString .= "$where='$val'$seperator";
                    $cnt++;
                }
            else {
                $whereString = "$where='$where_values'";
            }
        else {
            $whereString = '';
        }
        $query = "UPDATE table SET $queryString$whereString";
        return mysql_query($query);
    }
    else {
        return false;
    }

//Eksempel på brug af
$attributes = array('att1','att2','att3','att4','att5');
$values = array('val1','val2','val3','val4','val5');
$where = array('id', 'godkendt');
$where_values = array('1','2');
update($attributes, $values, $where, $where_values);

?>
Avatar billede inteeeL Nybegynder
24. april 2012 - 10:57 #4
Kan også bruges sådan her:
update(array('username'), array($_POST['username'], 'id', 1);
Avatar billede bremer Nybegynder
24. april 2012 - 12:44 #5
1. det er flere år sider jeg har fået her på side
2. selvfølgelig skal de andes lukkes!
3. Dobbelt oprettelse af spørgsmål, var pga. siden gik i stå....

@inteeeL tak! sender du ikke et svar...
Avatar billede inteeeL Nybegynder
24. april 2012 - 19:45 #6
Selvtak. :-)